Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

۱۳۶ میلیون دلار بودجه کمتر برای مدارس آلبرتا در سال تحصیلی جدید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

انجمن معلمان استان آلبرتا اعلام کرده که بر اساس بخشنامه‌های رسیده، قرار است تا مدارس آلبرتا نسبت به سال قبل، ١٣٦ میلیون دلار بودجه کمتری دریافت نمایند این انجمن می‌گوید که این خبر را به خاطر قانون دسترسی آزاد مردم به اطلاعات اعلام کرده است.

انجمن ATA در این‌باره می‌گوید که این تصمیم در پی سیاست کاهش هزینه‌های دولت اتخاذ شده است.

جیسون شیلینگ که ریاست انجمن ATA را بر عهده دارد در بیانه‌ای اعلام داشت که:

نخست‌وزیر و سایر مقامات دولتی با زحمتی فراوان ادعا می‌کنند که همه چیز عادی است و با این مقدار از کاهش، هنوز هم بودجه عملیاتی کارایی خودش را دارد اما مقصود آنها تنها حفظ بودجه دولت است و تنها تلاششان در همین راستا است.

همه این‌ها تنها نشان‌دهنده کاهش بودجه و مجبور کردن ما به تن دادن به این کاهش بودجه اجباری است. من مطمئنم که آنها اصلاً دوست نداشتند تا مردم از این خبر و عواقب مخرب آن همچون کاهش تحصیلات در بین مردم مطلع شوند.

او همچنین افزود که: هیئت‌مدیره برخی مدارس، قبل‌تر بودجه اضافی دریافت می‌کرده‌اند تا بتوانند دانش‌آموزان بیشتری را جذب کنند. حال با اجرای این طرح، تعداد فعالیت‌های مدارس همچون توسعه کلاس‌های درسی، برنامه بهبود تدریس و کمک هزینه‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزان بسیار کمتر از قبل خواهد شد.

بر اساس آماری که ATA اعلام کرده، امسال ١٣ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند که به خاطر این کاهش بودجه، این میزان ٤ درصد نسبت به زمان مشابه در سال ٢٠١٩ با کاهش همراه بوده است.

حال در این میان، کالین آیچسون که سمت دبیری مطبوعات آموزش‌وپرورش آلبرتا را دارد می‌گوید که شرایط اصلاً این‌گونه نیست.
او در مصاحبه با مطبوعات گفته که: میزان بودجه امسال ما کاملاً واضح است و ما هنوز هم مثال سال‌های گذشته، تعهدات خودمان را نسبت به دانش‌آموزان آلبرتایی، تمام و کمال به جا خواهیم آورد. ما بودجه تحصیلی کل امسال را همچون با مقدار سال گذشته، ٨ میلیارد و ٢٢٣ میلیون دلار تصویب کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم که نرخ آموزش هر دانش‌آموز با سال پیش کاملاً برابر باشد.

همچنین ما در پی راه‌حلی هستیم که مدل جدیدی برای مدیریت بودجه آموزش‌وپرورش ایجاد کنیم که سال تحصیلی ٢٠٢٠-٢١ را بهتر مدیریت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که تمامی این بودجه راهی کلاس‌های درس می‌شود.

از نظر او کاملاً طبیعی است که بودجه تحصیلی هر سال نسبت به سال قبل متفاوت باشد.

این اظهارات در حالی از طرف آیچسون بیان شده‌اند که رئیس انجمن ATA می‌گوید که؛ آموزش‌وپرورش مدام از مدارس و معلمان درخواست کار بیشتر می‌کند.

انجمن معلمان آلبرتا، دارای ٤٦ هزار عضو است و هدفش حفظ استانداردهای حرفه‌ای معلمان این ایالت است.

منبع: dailyhive