Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

کانادا، هواپیمای چارتر برای بازگرداندن شهروندانش از کشتی کروز دایموند پرینسس به ژاپن می‌فرستد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا برای بازگرداندن مسافران کانادایی کشتی مسافرتی تفریحی دایموند پرینسس که در حال حاضر در ژاپن و به خاطر بیماری کروناویروس در حالت قرنطینه به سر می‌برد، هواپیمای چارتر می‌فرستد.

این خبر روز شنبه طی یک بیانیه مشترک بین آقایان فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر امور خارجه، هارگیت ساجان وزیر دفاع و پتی هاجو وزیر بهداشت کانادا اعلام گردید.

در بیانیه آنها آمده که: این تصمیم را به خاطر شرایط فوق‌العاده‌ای که مسافران در کشتی پرینسس دایموند دارند و همچنین بار سنگینی که بر روی دوش سیستم بهداشت ژاپن قرار گرفته، اتخاذ کرده‌ایم.

این اقدام دولت کانادا به نوعی تغییر موضع زود هنگام در برابر تصمیم ترزا تام، که ریاست سازمان بهداشت عمومی این کشور مبنی بر این که نمی‌توان کانادایی‌های سوار بر این کشتی را با هواپیما به کشور بازگرداند، است.

اوایل روز شنبه خانم تام اعلام کرده بود که ۴ مقام دولتی کانادا برای بررسی وضعیت و کمک به کانادایی‌هایی که در ژاپن به سر می‌برند، به این کشور سفر خواهند کرد.

همان‌طور که قبلاً هم در خبرها اشاره کرده بودیم، کشتی پرینسس دایموند در حال حاضر در بندر یوکوهاما ژاپن قرنطینه شده است و جواب آزمایشات 5 مسافر کانادایی در آن مثبت اعلام شده بود. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر در این کشتی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

ایالت متحده آمریکا نیز شنبه صبح اعلام کرد که شهروندان آمریکایی سوار بر این کشتی را به‌زودی از آن خارج خواهد کرد.

این پرواز، مسافران کانادایی را به پایگاه نیروهای کانادایی در ترنتون که در استان انتاریو قرار گرفته است، پیش دیگر کانادایی‌های بازگردانده شده از چین که در قرنطینه قرار گرفته‌اند، خواهد رساند.

در ادامه این بیانیه آمده است که تمامی کانادایی‌هایی که در سوار بر این کشتی هستند قبل از سوار شدن، کاملاً مورد آزمایش قرار می‌گیرند. در صورت ابتلا به این بیماری، به بیمارستانی در ژاپن منتقل خواهند شد و از خدمات کنسولگری بهره‌مند خواهند گشت.

منبع: dailyhive