Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

گزارش تغییر اجاره خانه در ۲۴ شهر بزرگ کانادا، فوریه ۲۰۲۰

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همانطور که در ماه قبل هم گزارش دادیم، نرخ اجاره خانه در شهرهای بزرگ کانادا رو به بالا می‌رود و نشانه‌ای هم از توقف این روند دیده نمی‌شود.

طبق آمار PadMapper در ماه فوریه امسال ۱۰ شهر با افزایش، ۵ شهر با کاهش و ۹ شهر با ثبات نرخ اجاره‌بها روبرو بوده‌اند.

در این گزارش می‌خوانیم: «حداقل ۱۰ شهر با افزایش دو رقمی نرخ اجاره نسبت به ماه مشابه پارسال روبرویند، آماری که البته کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به ماه‌های تابستان نشان می‌دهد.»

CARRFeb2020-1024x767.jpg

سه شهر گران کانادا نسبت به ماه قبل تغییری نکرده‌اند، اما ویکتوریا جای مونترال را در رده چهارم گرفته و بَری (Barrie) به رده ششم نزول کرده است.

یک بار دیگر تورنتو گرانترین اجاره را در کانادا دارد. اجارهٔ یک‌خوابه روی ۲,۳۰۰ دلار ثابت مانده و دوخوابه با ۱٪ افزایش به ۲,۹۸۰ دلار رسیده است.

ونکوور هنوز در رده دوم است. اجاره یک‌خوابه روی ۲,۱۵۰ دلار ثابت مانده و دوخوابه با ۰.۳٪ کاهش به ۲,۹۹۰ دلار رسیده است.

بورنابی در بریتیش کلمبیا، سوم است. اجاره یک‌خوابه با ۱.۷٪ افزایش به ۱,۷۶۰ دلار رسیده و دوخوابه روی ۲,۳۵۰ دلار باقی مانده است.

در ویکتوریا که این ماه چهارم شده، اجاره یک‌خوابه و دوخوابه به ترتیب با ۵.۳٪ و ۴.۹٪ افزایش به ۱,۵۹۰ دلار و ۱,۹۲۰ دلار رسیده است.

در مونترال که یک رده نزول داشته، اجاره یک‌خوابه با ۳.۲٪ کاهش به ۱,۵۰۰ دلار و اجاره دوخوابه با ۳۰ دلار کاهش به ۱,۹۱۰ دلار رسیده است.

از نظر تغییر ماهانه، ویکتوریا با ۵.۳٪ افزایش و هالیفکس با ۵٪ کاهش بزرگترین تغییرات فوریه ۲۰۲۰ را داشته‌اند.

این ماه ارزان‌ترین اجاره در بین ۲۴ شهر بزرگ کانادا را سنت جانز داشته است. اجارهٔ یک‌خوابه در این شهر با ۱.۲٪ افزایش به ۸۲۰ دلار و اجارهٔ دوخوابه با ۱.۲٪ کاهش به ۸۵۰ رسیده است.

فهرست کامل را در جدول زیر برای شما آورده‌ایم.

Screen-Shot-2020-02-18-at-3.39.30-PM.png

منبع: Daily Hive