Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

ششمین بیمار احتمالیِ کرونا در بی.سی، اخیرا از ایران به کانادا برگشته است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همانطور که می‌دانید به تازگی مقامات رسمی در ایران شیوع ویروس کرونای جدید (COVID-19) را تایید کردند که تا اینجا در شهر قُم دو کشته بر جا گذاشته و پنج نفر دیگر نیز بستری و قرنطینه شده‌اند.

اما همزمان ششمین مورد احتمالی ابتلا به کرونا در بریتیش کلمبیا نیز گزارش شد، و این مورد باعث تعجب مقامات کانادایی شد زیرا این خانم، به تازگی از ایران به کانادا برگشته است.

این خانم که در دههٔ چهارم زندگی‌اش است در منطقهٔ Fraser زندگی می‌کند، و طبق اعلام دکتر بانی هِنری، از مقامات ارشد بهداشت در بی.سی، اینک در خانهٔ خود استراحت می‌کند.

دکتر هِنری می‌گوید این خانم نه به چین رفته بود و نه به کشورهای همسایهٔ آن، بلکه به تازگی از ایران برگشته بود: «این می‌تواند نشانه‌ای دیگر از گسترش شیوع COVID-19 در دنیا باشد. من انتظار یک تحقیق بین‌المللی را دارم تا معلوم شود که این مورد ابتلا به ویروس دقیقا در چه نقطه‌ای رخ داده است.»

دکتر هِنری این مورد را هم نسبتا خفیف اعلام کرده و می‌گوید این خانم با علایم آنفولانزا به بیمارستان رفته و آنجا آزمایش اولیهٔ او مثبت اعلام شده است. البته برای تایید قطعی نتیجه، باید کمی دیگر صبر کرد.

این فرد پس از بازگشت از ایران با چند نفر تماس داشته، از این رو اعضای خانواده‌اش هم در قرنطینه‌اند و وضعشان توسط مسئولین بهداشتی زیر نظر است.

خانم هِنری می‌گوید پزشکان در حال بررسی زمان بروز علایم در این بیمارند تا در صورت نیاز کمک‌های لازم را به افرادی بدهند که در هواپیما نزدیک او بوده‌اند.

هِنری می‌گوید سیستم بهداشتی بریتیش کلمبیا توانایی خود در تشخیص ویروس را به خوبی نشان داده و خوشبختانه تمام بیماران کرونا تا این لحظه عوارض خفیفی بروز داده‌اند. یکی از پنج نفر قبلی به طور کامل بهبود یافته و در کل علایم بیماری در چهار نفر محو شده است. فقط خانمی که از چین برگشته بود هنوز در خانه‌اش قرنطینه است و کامل بهبوده نیافته.

به گفتهٔ دکتر هِنری از بین ۵۰۰ نفری که در بی.سی برای کرونا آزمایش شده‌اند، عده زیادی فقط دچار آنفولانزا بوده‌اند. در اونتاریو هم تاکنون ۳ نفر به COVID-19 دچار شده‌اند.

وزیر بهداشت بی.سی، آقای آدرین دیکس می‌گوید که افراد خیلی بیشتری هم در حال آزمایشند و همین امروز و فردا گزارش جدیدی در این مورد اعلام می‌شود ولی در کل شرایط تحت کنترل است.

آمارهای جدید از چین

چین که مرکز شیوع ویروس COVID-19 است تاکنون ۲,۲۰۰ مرگ را گزارش کرده و آمار ابتلای جدید به آن نیز با کاهشی دوباره، به ۸۸۹ نفر در روز گذشته رسیده که امیدها برای محدودسازی آن را افزایش می‌دهد.

در کل تا دیروز ۷۵,۴۶۵ نفر در چین به کرونا دچار شده‌اند و ۱۱۸ نفر نیز در ۲۴ ساعت اخیر جان باخته‌اند.

اما در خارج از چین، تا امروز ۱,۰۰۰ مورد ابتلا و ۱۱ مرگ در اثر COVID-19 تایید شده است.

ایران پنجشنبه بالاخره رسما شیوع کرونا در خاک خود را تایید کرد و ژاپن هم تا اینجا دو نفر از شهروندان خود را که مسافر کشتی کروز Diamond Princess بوده‌اند از دست داده است.

منبع: Daily Hive