Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

کمک ۴۰ میلیون دلاری دولت آلبرتا به بازسازی موزهٔ Glenbow کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا می‌گوید که برای نوسازی موزه Glenbow در کلگری مبلغ ۴۰ میلیون دلاری را کنار گذاشته است.

آقای جیسکون کِنی، نخست وزیر آلبرتا در مراسمی رسمی که روز جمعه برگزار شد گفت: «این موزه در ۴۵ سال اخیر نقشی کلیدی در استان ما داشته و در نوسازی و به روز رسانی آن تاخیری زیادی داشته‌ایم.»

او گفت که سالانه بیش از ۱۵۰,۰۰۰ نفر از این موزه دیدن می‌کنند و «به عنوان یک آلبرتایی، غیرممکن است که در این بازدید حس افتخار نکنید و به گذشتگان این منطقه نبالید.»

در کل، این موزه نیازمند مبلغ ۱۱۵ میلیون دلار برای پروژه بازسازی است و آقای کِنی می‌خواهد که دولتش با این کمک ۴۰ میلیون دلاری، پیش‌قدمِ این امر بزرگ باشد.

«به نظر من اعلام تعهد امروز ما کمک بزرگی به هیئت مدیرهٔ موزه است تا برای جمع‌آوری کمک‌های بیشتر از دیگران موفق شوند.»

در وبسایت موزه می‌خوانیم که با ۴۴ سال قدمت، این موزه دیگر نمی‌تواند سن و سال خودش را مخفی کند و وقتش رسیده که دستی به سر و روی آن کشیده شود. بعد از ارزیابی ساختمان و تاسیسات موزه در سال ۲۰۱۸، نیاز به بازسازی بیشتر مشخص شد.

«در این موزه کلکسیون‌هایی از آثار هنری و فرهنگی وجود دارد که متعلق به مردم آلبرتا هستند و توانایی ما برای نگهداری از این گنجینه ارزشمند در معرض خطر قرار گرفته است.»

به گفته مسئولان موزه، برآورد اولیه از هزینه رفع مشکلات و نوسازی سیستم‌های کهنهٔ موزه، بالغ بر ۱۷ میلیون دلار است. آنها از کمک دولت استانی استقبال کرده و می‌گویند: «این حمایت به ما امکان می‌دهد که دسترسی مردم به آثار هنری و فرهنگی را افزایش دهیم و باعث پیشرفت و پویایی فرهنگی شهر و استان خود شویم.»

منبع: Daily Hive