Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

رشد چشمگیر قیمت آپارتمان‌های لوکس تورنتو در ۱۲ ماه اخیر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جای تعجب نیست که بازار خانه در تورنتو رو به شکوفایی گذاشته و به نظر می‌رسد که در آینده رتبه اولِ «رشد قیمت آپارتمان‌های لوکس» را مال خودش خواهد کرد.

هر چند مونترال هنوز از نظر رشد قیمتِ خانه‌ها و آپارتمان‌های لوکس مقام اول را دارد، اما طبق گزارش جدید Royal LePage تورنتو دارد به سرعت به آن نزدیک می‌شود.

در کل کانادا، قیمت خانه‌های لوکس رو به افزایش است و در ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰، منطقه تورنتو، مونترال، و اوتاوا هم با رشد قیمت مواجه بوده‌اند.

پنج بازار بزرگ کانادا عبارتند از:

  • منطقه Greater Toronto
  • منطقه Greater Montreal
  • منطقه Greater Vancouver
  • منطقه Ottawa
  • و منطقه Greater Calgary

توجه شما را به جدول زیر جلب می‌کنیم:

Screen-Shot-2020-02-25-at-9.53.47-AM.png

پیش‌بینیِ ادامه رشد قیمت در تورنتو

قیمت آپارتمان لوکس در منطقه Greater Toronto در ۱۲ ماه اخیر با ۷ درصد رشد تا ۲,۴۰۲,۶۵۰ دلار بالا رفته و متوسط قیمت خانه لوکس هم با رشد ۱.۲ درصدی به ۳,۶۲۹,۹۱۶ دلار رسیده است.

کِوین سامرز، مدیرعامل Royal LePage می‌گوید: «قیمت آپارتمان‌های لوکس در تورنتو خیلی بالا رفته که می‌توان آن را به معروفیت این منطقه در بین خریداران بین‌المللی ربط داد.»

انتظار می‌رود که در ۱۲ ماه آینده، قیمت خانه لوکس و آپارتمان لوکس در تورنتو، به ترتیب با ۲.۵٪ و ۶٪ افزایش به ۳,۷۲۱,۰۰۰ و ۲,۵۴۷,۰۰۰ دلار برسد.

تقاضای زیاد برای آپارتمان‌های تورنتو از طرف چند دسته مشتری می‌آید. متولدین نسل Boomer و مدیرهای جوان به دنبال خانه‌هایی لوکس با استهلاک (هزینه نگهداری و تعمیر) کم می‌گردند. این افراد در رقابت با سرمایه‌گذارها و خریداران خارجی‌اند که آنها هم به دلایلی مشابه به بازار می‌آیند.

اما عرضه خانه در این منطقه پرتقاضا، محدود است. آقای استیون گرین، از مدیران فروش Royal LePage می‌گوید: «برخی از محبوبترین محله‌های تورنتو، موجودی اندکی در لیست فروش بنگاه‌های مسکن دارند. متاسفانه این باعث شده افرادی که از محله‌های مجاورِ ارزان‌تر برای ارتقای منزلشان می‌آیند، بخت خوبی نداشته باشند.»

مونترال هنوز در رتبه اول است

اما مونترال هنوز در این رقابت کم نیاورده و شتاب رشد زیادی دارد. قیمت خانه‌های لوکس در منطقه Greater Montreal با ۸.۵٪ رشد به ۱,۸۵۳,۵۱۳ دلار رسیده و متوسط قیمت آپارتمان‌های لوکس هم با ۸.۳٪ افزایش تا ۱,۴۰۹,۲۶۲ دلار بالا رفته است.

پیش‌بینی ۱۲ ماه بعدی چیست؟ انتظار رشد ۵.۵ و ۵ درصدی را به ترتیب برای خانه و آپارتمان لوکس داشته باشید، که متوسط قیمت آنها را به ۱,۹۵۵,۰۰۰ و ۱,۴۸۰,۰۰۰ دلار می‌رساند.

مثل تورنتو، در مونترال هم عرضه خانه در مناطق پرتقاضا کم است. دلیلش بدبینی صاحب‌خانه‌ها ست. آنها بعید می‌دانند که بعد از فروش خانه‌شان بتوانند خانهٔ بهتری را جایگزین آن کنند.

ماری-ایوون پِینت از Royal LePage می‌گوید: «خانه‌های لوکس در ۲۰۱۹ و ابتدای ۲۰۲۰ خیلی مورد توجهند و تقاضا برای آنها حتما قیمت‌ها را بالا می‌برد.»

منبع: Daily Hive