Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

مرگ روزانه ۳ نفر در بریتیش کلمبیا با مصرف داروهای غیرقانونی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با نزدیک شدن به چهارمین سالگرد راه‌اندازی اورژانس بهداشتی برای قربانیان داروهای غیرقانونی، گروه پزشکان قانونی بریتیش کلمبیا (BCCS) و همکارانشان در دیگر سازمان‌ها خواستار تقویت تلاش‌ها برای دسترسی قانونی، و ایمن‌تر به داروهای مورد نیاز مردم استان شده‌اند.

این درخواست‌ها بعد از انتشار گزارش BCCS افزایش یافتند، گزارشی که در آن ۹۸۱ مرگ مرتبط با این نوع مسمومیت در ۲۰۱۹ گزارش شده است. یعنی دقیقا ۲.۷ مرگ در هر روز.

و در حالی که تعداد کل این نوع مرگ نسبت به ۲۰۱۸ حدود ۳۶ درصد کاهش یافته است، اما همچنان با آمار سال ۲۰۱۶ مساوی است—اورژانس ویژه مسمومیت‌های دارویی هم در ۲۰۱۶ به راه‌ افتاد.

لیسا لِپُوینت، رئیس پزشکان قانونی بریتیش کلمبیا، می‌گوید: «از سال ۲۰۱۶ بیش از ۵,۰۰۰ نفر به دلیل مصرف داروها و مواد مخدر غیرقانونی مرده‌اند و خانواده‌ها و آشنایان آنها در سرتاسر استان آسیب دیده‌اند و ظرفیت‌های بالقوه زیادی در جنبه‌های مختلف زندگی، از دست رفته‌اند.»

لِپُوینت می‌گوید در سال ۲۰۱۹ آمار مرگ ناشی از مسمومیت دارویی، از آمار مرگ ناشی از خودکشی، قتل و تصادف بالاتر بوده است: «استان ما سنگین‌ترین آسیب‌ها را از بازار زیرزمینی داروهای غیرقانونی دیده است، بازاری که در آن فقط سود فروشندگان اهمیت دارد.»

در این گزارش به موارد جالب توجهی درباره قربانیان این فعالیت غیرقانونی اشاره شده است:

  • بالای ۷۵٪ از قربانیان مسمومیت دارویی مرد هستند
  • حدود ۷۱٪ از قربانیان در بازه سنی ۳۰ تا ۵۹ سالند
  • ۸۷ درصد از مرگ‌ها در داخل خانه رخ می‌دهند، بیشتر افراد در روزهای پس از دریافت کمک‌هزینه‌های زندگی می‌میرند
  • در بررسی‌های پزشکی قانونی روی اجساد، در بیش از ۸۰٪ موارد ماده Fentanyl پیدا شده است
  • سازمان بهداشت منطقه ساحلی ونکوور بالاترین آمار مرگ ناشی از مسمومیت داروهای غیرقانونی را داشته است، و به دنبالش منطقه شمالی قرار دارد.

با وجود کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت در سال ۲۰۱۹، تعداد مسمومیت‌های غیرمرگبار در این سال رشد وحشتناکی داشته است.

آقای لَنس استیونسن، مدیر بخش خدمات بیماران در سازمان درمانی اورژانسی بی.سی می‌گوید: «هر چند آمار مرگ کاهش یافته، اما داده‌های ما همچنان تعداد زیاد مسمومیت (اُوِر دُوز) را در ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. روزانه ۶۵ مورد اُور دوز در بی.سی به ما ارجاع می‌شود. پس وضعیت هنوز بحرانی ست.»

منبع: Daily Hive