Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

تایید ۴ مورد جدیدِ کروناویروس در تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولین بهداشت در اونتاریو می‌گویند که چهار مورد جدیدِ ابتلا به کروناویروس (COVID-19) در تورنتو پیدا شده که شمار مبتلایان در این استان را به ۱۵ مورد می‌رساند.

از این چهار نفر، ۳ نفر سابقه سفر به ایران را داشته‌اند و نفر چهارم نیز به تازگی به مصر سفر کرده بود.

یک مرد پنجاه و چند ساله در بین مبتلایان جدید است که برادر یکی از افراد قبلی ست. او به تازگی از ایران به کانادا بازگشته بود ولی تا قبل از رسیدن به کانادا، بیماری‌اش نهفته بود. او که اینک خود را قرنطینه خانگی کرده، به مقامات گفته که با هیچ فردی در کانادا تماس نداشته است.

مردی دیگر که بالای چهل سال دارد، همسر اولین مبتلا به کرونا در منطقه یورک است. این زوج با کودک‌شان ۲۶ فوریه به کشور بازگشته بودند. اما مرد خانواده در جریان سفر علایمی از بیماری نداشته و قبل از بروز آنها نیز خودش را قرنطینه کرده است.

سومین فرد، آقایی شصت و چند ساله است که ۲۳ فوریه از ایران به کانادا برگشته و ۵ روز بعد به بیمارستان نورث یورک مراجعه کرده و به خاطر سرفه‌های مشکوک آزمایش شده است. او پس از آزمایش به خانه منتقل شده و در قرنطینه قرار گرفته است. مسئولین بهداشتی در جستجوی افرادی‌اند که او با آنها تماس داشته است.

چهارمین فرد، خانمی با سن بالاتر از ۷۰ سال است که با یک آقا، به مصر سفر داشته است. او نیز در قرنطینه خانگی قرار دارد.

پیش از این خانم دیگری که ۲۱ فوریه از چین به کانادا بازگشته بود، چهارمین بیمار کرونا در اونتاریو بود. او در همان روز بازگشت، به خاطر سرفه‌هایش و به دنبال توصیه‌های پزشکی که در Telehealth دریافت کرد، به بیمارستان عمومی North York رفت و بستری شد.

بیماری او معتدل است، و بعد از آزمایش COVID-19 مرخص شده و اکنون در خانه‌اش دوره قرنطینه را می‌گذارند.

دکتر دیوید ویلیامز، افسر ارشد بهداشتیِ اونتاریو می‌گوید:

«به خاطر پروتکل‌ها و رَویه‌های مناسبی که برای محدود کردن ویروس داریم، انتشار آن و ابتلای دیگران محدود شده و من می‌خواهم به مردم اطمینان دهم که درجه خطر برای اهالی اونتاریو همچنان پایین است. آنچه می‌بینیم انتقال محلی کرونا از فردی به افراد دیگر نیست و بیماران، همگی از خارج به کشور برگشته‌اند.»

کانادا تا این لحظه ۲۴ مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده است.

منبع: Daily Hive