Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

ترودو کمیتهٔ ویژه کروناویروس را در دولت کانادا تشکیل داد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به خاطر شیوع سریع کروناویروس (COVID-19) در جهان، آقای جاستین ترودو کمیته‌ای جدید در دولت کانادا تشکیل داده تا بر تلاش‌های فدرال برای مقابله با کرونا نظارت کند.

به گفته دولت، کار کمیتهٔ جدید این است که تلاش‌های مکمل را در کنار گروه واکنش به بحران، انجام دهد.

این کمیته جلسات منظمی خواهد داشت تا مطمئن شود که امور رهبری، هماهنگی، و آماده‌سازی در بدنه و سران دولت، در بالاترین سطح انجام می‌شود تا تاثیرات این ویروس بر سلامت عمومی و اقتصاد کشور، به حداقل برسد.

جاستین ترودو در بیانیه‌اش می‌نویسد: «ما شیوع جهانی COVID-19 را جدی گرفته‌ایم و به تمام کانادایی‌ها اطمینان می‌دهیم که دولتشان و مسئولین بهداشتی تلاش بی‌وقفه‌ای برای سلامت آنها دارند. این کمیتهٔ جدید تاثیرات بهداشتی و اقتصادی این ویروس را رصد و واکنش‌های لازم برای جلوگیری از شیوعش در کانادا را قاطعانه ساماندهی می‌کند.»

اعضای این کمیته عبارتند از: کریستیا فریلند (رییس)، جین-ایو دوکلو (نایب رییس)، ناودیپ سینگ بِینز، ویلیام استرلینگ بلِر، پاتریشیا هِیجو، ملانی جولی، ویلیام فرانسیس مورنو، و کارلا کوالترو.

کریستی دانکن، جانشین رهبر دولت در مجلس نیز در جلسات شرکت می‌کند.

به گفته دولت، اکنون چندین سیستم به طور همزمان در کشور اجرا می‌شوند تا تشخیص، قرنطینه، و درمان COVID-19 دقت بالایی داشته باشد.

این تلاش‌ها زیر چتر آژانس سلامت عمومی کانادا هستند که همکاری تنگاتنگی با مقامات ارشد اداره بهداشت در استان‌ها و قلمروها دارد تا اطلاعات را به سرعت با یکدیگر در میان بگذارند، تلاش‌ها را هماهنگ کنند، و در صورت شیوع گسترده‌تر COVID-19 مراقبت‌های جدید را به اجرا در آورند.

همچنین معاینه روتینِ مسافرین در ورودی‌های بین‌المللی، مراقبت‌های مرزی رایج و انتظامات جدید در فرودگاه‌های اصلی کانادا برای تشخیص بیماران احتمالی در جریان است و در کنارشان، تلاش می‌شود سطح آگاهی عمومی نسبت به این ویروس بالا برود.

تا ۳ مارس ۲۰۲۰ در کانادا ۳۳ مورد قطعی ابتلا به COVID-19 گزارش شده است:

Screen-Shot-2020-03-04-at-11.03.27-AM-1024x200.png

منبع: Daily Hive