Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

اولین مورد مشکوک به کرونا در آلبرتا (کلگری) گزارش شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا اعلام کرد که اولین مورد احتمالی ابتلا به کروناویروس جدید (COVID-19) را یافته است.

وزیر سلامت استان، دکتر دینا هین‌شاو به رسانه‌ها گفت که پزشکان این فرد را در کلگری به عنوان مورد مشکوک گزارش کرده‌اند.

اولین گزارش‌ها درباره شیوع COVID-19 در چین، به اواخر ۲۰۱۹ برمی‌گردند. زمانی که شهر ووهان چندین مورد ابتلا را کشف و تایید کرد. سپس این ویروس توسط مسافرین به کشورهای دیگر منتقل شد. کانادا نیز در امان نماند.

تا کنون ۲۱ مورد در بی.سی، ۲۲ مورد در اونتاریو، و یک مورد در کبِک گزارش شده بودند.

هین‌شاو قبلا به رسانه‌ها گفته بود که دولت استانی در حال آماده شدن برای ورود کرونا به آلبرتا ست، از جمله یک نیروی واکنش سریع مخصوص COVID-19 راه‌اندازی شده و پاسخنامه‌ای جامع درباره بیماری برای پرسنل اصلی سیستم درمانی آلبرتا تهیه شده است.

ابتلای این بیمار جدید، توسط آزمایشگاه محلی در آلبرتا تایید شده ولی برای اعلام رسمی باید منتظر برگشتن نتایج از آزمایش ملی وینیپگ باشیم.

این بیمار، یک خانم ۶۰-۵۰ ساله است که در سفری خارجی به کالیفرنیا، مسافر یکی از کشتی‌های کروز Grand Princess بوده است. او هم‌اکنون در خانه‌اش قرنطینه شده و دوره بیماری را می‌گذراند.

دکتر هین‌شاو می‌گوید: «ما این بیماری را بسیار جدی گرفته‌ایم و هر کاری لازم باشد برای کاهش خطر و حفظ سلامت آلبرتایی‌ها می‌کنیم.»

«شاید برخی از شهروندان بیش از حد نگران باشند، اما ما به مردم یادآوری می‌کنیم که خطر این بیماری در استان ما پایین است. با این حال تمام پیشگیری‌های ضروری را انجام می‌دهیم تا جلوی شیوع آن گرفته شود.»

مسئولین از افرادی که با این خانم تماس داشته‌اند، و نیز کسانی که در دو هفته اخیر از مسافرت با کشتی‌های کروز Grand Princess بازگشته‌اند، خواسته‌اند که حتی بدون بروز علایم بیماری، خودشان را ۲ هفته در خانه قرنطینه کنند.

منبع: Daily Hive