Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

113 میلیارد دلار، حداکثر خسارت احتمالی کروناویروس بر روی صنعت هواپیمایی در سراسر جهان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی موسوم به IATA که نماینده 290 ایرلاین در سطح جهان است، تاثیر و خسارات مالی ناشی از شیوع کروناویروس در سطح جهان را بر روی صنعت هواپیمایی مرود بررسی قرار داده و به نتایج حیرت انگیزی دست پیدا کرده است.

انجمن بین المللی IATA که مسئول 82% از ترافیک های هوایی در جهان است، ضرر مالی که خطوط هوایی مختلف در سراسر جهان از شیوع گسترده COVID_19 می بینند را بین 63 تا 113 میلیارد دلار برآورد کرده است.

این تخمین بر پایه دو سناریوی مختلف از گسترش محدود و گسترده این بیماری است.

از زمانی که اولین حدس و گمان ها درباره شیوع این بیماری زده شد، 80 کشور مختلف در سراسر دنیا درگیر تبعات ناشی از آن شدند.

در این گزارش آمده است که اگر بر اساس سناریو اول یعنی شیوع محدود این بیماری در جهان روبرو باشیم، کشورهایی همچون چین با 32%، ژاپن با 12%، سنگاپور با 10%، کره جنوبی با 14%، ایتالیا با 24%، فرانسه با 10%، آلمان با 10% و ایران با 16% کاهش سفر؛ بیشترین ضرر را از فراگیری این بیماری در سطح جهان خواهند داشت. علاوه بر این IATA پیش بینی می کند که قاره آسیا با کاهش 11 درصدی کاهش درآمد از صنعت توریسم که معادل 63 میلیارد دلار است، دچار ضرر شود. بیشتر سهم درآمد این قاره از چین با 22 میلیارد دلار درآمد متوسط از صنعت مسافربری هوایی است.

بر اساس سناریو دوم یعنی شیوع گسترده کروناویروس در جهان، جا به جایی مسافر در سراسر دنیا کاهش چشمگیری پیدا می کند و در نتیجه پیش بینی می شود که 19% درآمد ایرلاین ها در تمامی دنیا کاهش بیابد و این مقدار برابر با 113 میلیارد دلار است.

مدیر کل و مدیر عامل انجمن هوایی IATA، آقای Alexander de Juniac در اینباره می گوید که این بحرانی جهانی برای هواپیمایی های جهان است و تقریبا اتفاقی بی سابقه برای این صنعت به حساب می آید و اکنون با گذشت 2 ماه از شیوع این بیماری، چشم انداز این صنعت در سطح جهانی بسیار بدتر شده است. هنوز مشخص نیست که سطح شیوع این ویروس به ضرر 63 میلیاردی و یا 113 میلیارد دلاری منجر می شود ولی به هر صورت این یک بحران بسیار بزرگ است.


از زمانی که این ویروس در سطح جهانی شایع شده، سهام ایرلاین های مختلف به طور متوسط برابر با 25% کاهش پیدا کرده است و این میزان 21% بیشتر از زمانی است که بیماری سارس در سال 2003 شیوع پیدا کرد.

آقای Juniac درباره اقدام بسیاری از شرکت های هواپیمایی برای کم کردن هزینه ها، تحلیلی بر استراتژی های کمکی ایرلاین ها و همچنین حمایت دولت ها از آن ها می گوید که: تمامی خطوط هوایی تلاش خود را خواهند کرد تا در کنار هم باشند اما در اینجا لازم است تا در این برهه حساس دولت ها برای حمایت از آن ها، اقداماتی همچون کاهش مالیات و عوارض برای ایرلاین ها را در دستور کار خود قرار دهند.

لازم به ذکر است که کلیه اعداد و ارقام اعلام شده در این مقاله در زمینه جا به جایی مسافران است و هیچ تخمینی درباره تاثیر این بیماری بر روی کارگو در حال حاضر وجود ندارد.

منبع: dailyhive