Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

خودداری آمریکا از پذیرش بیش از 100 مسافر کانادایی به خاطر کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به تازگی از ورود حداقل 70 شهروند کانادایی به همراه 47 نفر دیگر که قصد سفر به ایالات متحده را داشته اتد، جلوگیری شده است.

رئیس سازمان شهروندی و خدمات مهاجرتی ایالات متحده Ken Cuccinelli در جلسه کنگره که در روز پنجشنبه و در واشنگتن برگزار شده بود اعلام کرد که به خاطر کنترل گسترش کروناویروس، این کشور از پذیرش بیش از 100 مسافر که از کانادا می آمده اند، جلوگیری نموده است. این ممنوعیت ورود مسافران کانادایی در حالی انجام شده است که کسانی که به تازگی به ایران و یا چین سفر کرده اند نیز اجازه ورود به آمریکا را ندارند.

کن کوچينلی همچنین گفته است که این ممنوعیت شامل مرزهای زمینی و هوایی بین آمریکا و کانادا می شود.ایالات متحده در حالی مرزهای خود و همسایه اش را مسدود می کند که کانادا مسافرینی که به این کشور سفر می کنند را مورد بررسی قرار می دهد و راه های ورود به خود را باز گذاشته است.

کوچینیلی در دفاع از این اقدام کشورش می گوید که با این که ممکن است خیلی ها این اقدام را طعنه آمیز بدانند اما واقعیت این است که مسافرین زیادی به تازگی از چین به کانادا بازگشته اند و ممکن استوناقل این بیماری باشند.

البته به نظر می رسد که همه با این تصمیم دولت آمریکا موافق نباشند زیرا یکی از سناتورهای آمریکایی در انتقاد از این تصمیم می گوید که این کار ممکن است منجر به فاجعه ای اقتصادی شود.

منبع: cbc