Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

تعداد مبتلایان کروناویروس در آلبرتا دوبرابر شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنا بر آمار اعلام شده از طرف مسئولان استانی آلبرتا مبنی بر افزوده شدن هفت مورد جدید ابتلا به کروناویروس، تعداد مبتلایان این استان دو برابر شد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که توسط دولت استانی منتشر شده تمامی موارد جدید ابتلا در حال حاضر در قرنطینه قرار داشته و تحت درمان هستند. همچنین تنها یک نفر از هفت بیمار قبلی که شناسایی شده بودند به دلیل داشتن سوابق حاد سلامتی همچنان در بیمارستان به سر می‌برد.

دکتر دینا هینشاو مدیر ارشد پزشکی آلبرتا درباره این خبر گفت: هرچند شناسایی موارد جدید همیشه موجب نگرانی است اما شهروندان آلبرتا باید این را نیز در نظر داشته باشند که با وجود تلاش‌های دائمی ما برای محدود کردن میزان شیوع ویروس احتمال آن نیز می‌رود دارد که تعداد مبتلایان افزایش یابند. همگی ما برای حل این مسئله در کنار یکدیگر هستیم. هرکدام از شهروندان نقش مهمی برای محافظت از خانواده خود، دوستان و دیگر هموطنان کانادایی بر عهده دارند. تمام اقدامات احتیاطی که شما هم‌اکنون انجام می‌دهید به محافظت از خودتان و دیگران، مخصوصا افراد سالمند و کسانی که دارای مشکلات جسمی جدی و دیگر بیماری‌ها هستند، در برابر این ویروس کمک خواهند کرد.

سه نفر از هفت مورد جدید ساکن ادمونتون و چهار نفر دیگر نیز ساکن کلگری هستند.

موارد ابتلا در ادمونتون شامل یک مرد حدودا هفتاد ساله و یک زن حدودا شصت ساله است سابقه سفر مشترک با یکدیگر داشته‌‎‌اند. سومین بیمار نیز یک زن حدودا سی ساله است که به خارج از کشور کانادا سفر کرده است.

موارد ابتلای کلگری نیز دو زن سه‌ ساله، یک زن چهل ساله و یک مرد پنجاه ساله هستند.

بر اساس این اطلاعیه تمامی موارد جدید حین سفر به بیماری مبتلا شده‌اند. مسئولان متوجه شده‌اند که بیماران جدید به چندین کشور همچون فرانسه، هلند، مصر، ایران، تایوان، آلمان، مالزی، ترینیداد و توباگو، پاناما، فیلیپین و ایالات‌متحده سفر داشته‌اند.

یک مورد نیز در همان کشتی کروز MS Braemer حضور داشته که پیش از این مواردی از ابتلای مسافران آلبرتایی دیگر آن در تاریخ 9 مارس شناسایی شده بودند.

تایلر شاندرو وزیر بهداشت آلبرتا در اطلاعیه درباره موارد جدید مبتلایان گفت: استان آلبرتا برای مقابله با این چالش کاملا آماده است و سیستم ما به شکلی موثر و سریع به هر مورد جدید از ابتلا پاسخ خواهد داد. من می‌خواهم از تمام کادر درمانی حرفه‌ای خود که به صورت مداوم در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند تشکر کنم. ما این اطمینان را حاصل خواهیم کرد که تمامی منابع و تجهیزات موردنیاز برای کادر حرفه‌ای درمان و سیستم بهداشت و سلامت آلبرتا تامین شود تا بتوانند از شهروندان ما در زمان کنونی و نیز روزهای پیش‌رو مراقبت کنند.

در هفته گذشته سازمان‌ها و آژانس‌های کانادایی گوناگون واکنش‌های مختلفی به شیوع ویروس داشتند. شرکت هواپیمایی Air Canada تمام پروازهای خود به مقصد ایتالیا را به حال تعلیق در آورد، تیم‌های ورزشی حرفه‌ای از حضور در اتاق‌های بسته کنفرانس جلوگیری کردند و مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا از شهروندان کانادایی خواست تا از سفر با کشتی‌های کروز جدا پرهیز کنند.

با تمامی این‌ها به گفته این اطلاعیه خطر ابتلای شهروندان به COVID-19 همچنان پایین است.

در زیر یک لیست از توصیه‌های اداره بهداشت عمومی که در اطلاعیه اخیر به آن‌ها اشاره شده آورده شده است:

  • تمامی شهروندان آلبرتا باید موارد بهداشتی همچون شستن مداوم دست‌ها را به خوبی رعایت کنند و در صورت داشتن احساس بیماری نباید از خانه خارج شوند.
  • تمام شهروندانی که از سفر به خارج از مرزهای کانادا بازمی‌گردند باید به مدت 14 روز بروز هرگونه علائم بیماری در خود را رصد کنند. این گروه در صورتی که نشانه‌ای از بیماری در خود مشاهده کنند باید خود را در منزل قرنطینه کرده و با واحد سلامت 811 تماس بگیرند.
  • تمام افرادی که از ایران یا استان Hubei چین بازگشته‌اند باید به 14 روز را در قرنطینه خانگی بمانند. چنانچه در این مدت علائمی از بیماری را در خود مشاهده کردند باید با واحد سلامت 811 تماس بگیرند.
  • هرکس که علائم ابتلا به COVID-19 مانند تب یا سرفه را داشته و اخیرا به کانون‌های شیوع این بیماری سفر کرده باشد باید سریعا با واحد سلامت 811 تماس بگیرد.
  • هرکس که احساس بیماری می‌کند، حتی اگر سوابق سفر نیز نداشته باشد، باید در خانه مانده و از مراجعه به مراکز بیمارستانی، آسایشگاه‌ها و دیگر مراکز مراقبتی جدا بپرهیزد. آن دسته از شهروندان آلبرتایی که هیچگونه علائمی در خود مشاهده نکرده‌اند می‌توانند همچنان به ملاقات عزیزان و بستگان خود در این مراکز بروند.
  • هرکس که در برنامه‌های گروهی شرکت می‌کند باید همواره وجود ریسک ابتلا به بیماری را در نظر داشته باشد و با توجه به ماهیت گردهمایی و وضعیت بهداشتی ناحیه برگزاری آن درباره شرکت در برنامه تصمیم بگیرد.
  • تمامی ادارات شهرداری، مراکز تجاری و اداری و سایر سازمان‌ها باید به فعالیت خود طبق برنامه پیشین ادامه دهند و برای بروز هرگونه تعطیلی احتمالی آمادگی داشته باشند.

همچنین بیشتر بخوانیم:

منبع: Daily Hive