Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

ضرر ۱ میلیون دلاری سرقت هویت در ادمونتون در ۲۰۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اداره پلیس ادمونتون (EPS) با اعلام اینکه در سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۰۳ میلیون دلار از ۱۰۰ قربانی در این حوزه سرقت شده است، به مردم هشدار داده که مراقب تشدید کلاهبرداری‌های هویتی در شهر باشند.

در بیانیهٔ پلیس می‌خوانیم: «در سال ۲۰۱۹ مجموعا ۹۸۶ گزارش درباره کلاهبرداری هویتی به دست ما رسید، و ۱۶۱ قربانی متحمل ضررهایی شدند که مجموعشان ۱,۰۳۲,۸۳۹.۲۵ دلار بوده است.»

«هر چند بسیاری از افراد ضرر مالی نکرده‌اند اما از اطلاعات فردی و مالی آنها برای انجام جرایم مختلفی سوءاستفاده شده است.»

EPS می‌گوید که کلاهبردارانِ نامه‌ای روش‌هایی از آسان گرفته تا بسیار پیچیده را برای دستبرد زدن به صندوق‌های پستی در زمان مناسب دارند و با آن‌ها مسیر کلاهبرداری خود را هموار می‌کنند.

یکی از اهالی ادمونتون به نام «لیان» قربانی یکی از این کلاهبرداری‌ها بوده است. سارقان هویتی با استفاده از اطلاعات شخصی او چندین حساب بانکی باز کرده بودند. البته پولی از او به سرقت نرفت ولی ساعت‌های ارزشمندی از وقتش صرف گزارش تک تک این حساب‌ها به پلیس و بانک شد.

کاراگاه لیندا هرزیگ می‌گوید: «برخی سازمان‌های مالی و کسب‌وکارها می‌توانند کارت‌های موقت برای مشتریانشان صادر کنند تا در بازه‌ای مشخص با محدودیت مبلغ از آن استفاده نمایند، و بعد از طی شدن مراحل اداری کارت اصلی را برای آنها می‌فرستند.»

«اگر یک کلاهبردار بتواند هویت قربانی را جعل کند، آن سازمان‌ها هیچ دلیلی برای مشکوک شدن به او در زمان ارسال کارت‌ها نخواهند داشت. متاسفانه در پرونده لیان این کلاهبردارها چند حساب بانکی به نام او باز کرده بودند.»

فصل مالیات به زودی از راه می‌رسد و اداره درآمد کانادا به شهروندان توصیه کرده که به طور پیوسته حساب CRA خود را چک کنند و هر مورد مشکوکی را گزارش نمایند.

تی.جِی مادیگان یکی از مدیران ارتباطات در این اداره می‌گوید:

«برای محافظت از خودتان در برابر سرقت هویت، بهتر است اعلان‌های ایمیلی را برای حساب CRA تان فعال کنید. با این حرکت، به محض اینکه تغییر محسوسی در پرونده شما ایجاد شود ایمیلی دریافت می‌کنید. از جمله وقتی که یک سارق هویت آدرس شما را تغییر بدهد یا اطلاعات دریافت پول شما را عوض کند.»

EPS به شهروندان یک نکته دیگر را هم گوشزد شده است: «نگذارید نامه‌هایتان داخل صندوق پستی بمانند.» اگر به مسافرت می‌روید، بهتر است ترتیبی دهید که نامه‌های شما به یکی از دفاتر پست کانادا ارسال شوند یا به یک فرد مطمئن بگویید که آنها را برایتان بردارد.

منبع: Daily Hive