Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

سازمان بهداشت جهانی پاندمی کروناویروس را به‌طور رسمی اعلام کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان بهداشت جهانی (WHO) امروز به‌طور رسمی همه‌گیری یا پاندمی کرونا ویروس را اعلام کرد. اکنون بیش از ۱۱۸ هزار مورد کووید-۱۹ (COVID-19) در ۱۱۴ کشور جهان وجود دارد.

WHO همچنان گسترش این ویروس را از نزدیک زیر نظر دارد. WHO به شدت نگران میزان انتشار و شدت کروناویروس و سطح رکود است و هر روز خواستار انجام اقدامات فوری و تهاجمی از سوی کشورها می‌باشد.

شیوع گسترده‌ای از کروناویروس در ایتالیا، کره جنوبی و ایالات متحده وجود دارد. در ایالات متحده کندبودن و محدودیت ظرفیت آزمایشات، مانع پاسخ به این بیماری شده است. سازمان بهداشت جهانی با اشاره به کاهش شیوع کروناویروس در چین و کره جنوبی، کنترل گسترش این ویروس را قابل انجام می‌داند.

همه‌گیری یا پاندمی به معنای گسترش جهانی یک بیماری جدید است. هیچ معیاری برای اینکه چه بیماری به سطح همه‌گیری می‌رسد وجود ندارد و آستانه‌ای برای میزان ابتلا و مرگ‌ومیر آن تعریف نشده است.

WHO در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ کروناویروس جدید را وضعیت بهداشت عمومی جهانی اضطراری اعلام کرده بود. تاکنون ‌آن‌ها به خاطر جلوگیری از ایجاد نگرانی و اضطراب غیرضروری، تمایلی نداشتند که شیوع این بیماری را به عنوان یک همه‌گیری اعلام کنند؛ اگرچه به همه‌ی کشورها هشدار داده بودند که آماده‌ی همه‌گیری و پاندمی کرونا باشند. اکنون استفاده از واژه‌ی “همه‌گیری” متناسب با واقعیت نیست، اما مطمئنا می‌تواند منجر به ایجاد ترس شود. آنچه می‌بینیم وجود اپیدمی در مناطق مختلف جهان است که کشورهای مختلف را به روش‌های مختلفی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: Theverge, VirtualDr