Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

تعلیق 30 روزه سفر بین اروپا و آمریکا به دستور ترامپ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به دنبال قرنطینه سراسری ایتالیا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در بعد از ظهر روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، خبر تعلیق سفر بین تمامی کشورهای قاره اروپا و آمریکا از جمعه تا 30 روز آینده را اعلام کرد.

ترامپ در این سخنرانی تاکید کرد که چنین تصمیم را در پی عدم توجه کافی اتحادیه اروپا و انگلیس به همه گیر شدن بیماری کرونا در این قاره، اتخاذ کرده است.

همچنین وی تاکید کرد که دولت آمریکا تمام تلاش خود را برای نظارت بر اوضاع به کار خواهد بست و شرایط را برای برقراری مجدد سفر بین آمریکا و کشورهای اروپایی را حتی زودتر از مدت زمان اعلام شده، بررسی خواهند کرد.

ترامپ به زودی ساز و کار اضطراری تامین کمک های مالی برای کارگرانی که بیمار هستند و یا نیاز به قرنطینه دارند را اعلام خواهد نمود.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سازمان بهداشت جهانی (WHO)، ایتالیا با از دست دادن 366 نفر از شهروندان خود که به کرونا مبتلا شده بوده اند، بیشترین تعداد تلفات را بر اثر این بیماری در بین کشورهای جهان داشته است.

مدیر کل WHO دکتر Tedros Adhanom درباره قرنطینه سراسری ایتالیا گفته است که: ما از اتخاذ این تصمیم برای مهار کرونا توسط دولت ایتالیا خوشحالیم و امیدواریم اقدمات آن ها موثر واقع شود.

کانادا هم از شهروندان خود خواسته تا به خاطر شیوع گسترده کروناویروس در ایتالیا از سفر غیر ضروری به این کشور خودداری کنند.

منبع: dailyhive