Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

دعوت آلبرتا از کاندیداهای Express Entry با حداقل امتیاز CRS 300

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا چهارمین قرعه‌کشی Express Entry خود در سال 2020 را در تاریخ 20 فوریه انجام داد که در آن از نامزدهای مهاجرت دعوت کرد تا برای کسب اقامت دائم کانادا درخواست مهاجرت خود را برای این استان ارسال کنند.

برنامه Alberta Immigrant Nominee (AINP) از مجموعا 150 نامزد Express Entry با امتیاز CRS حداقل 300 برای مهاجرت به این استان دعوت کرده است.

متقاضیان مهاجرت برای ارسال درخواست نامزدی از طریق Alberta Express Entry Stream  نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی در آلبرتا ندارند. با اینحال باید دارای حساب کاربری در سیستم Express Entry فدرال باشند.

Express Entry درخواست‌های ارسال شده برای سه برنامه اصلی مهاجرت کلاس اقتصادی کانادا را مدیریت می‌کند که عبارت از برنامه Federal Skilled Worker، برنامه Federal Skilled Trades و برنامه Canadian Experience Class هستند.

متقاضیانی که شرایط مشخص شده در Express Entry را داشته باشند از نظر فاکتورهای سرمایه انسانی همچون میزان تجربه، سطح تحصیلات، مهارت زبان رسمی و سن امتیازهایی را دریافت می‌کنند. در نهایت امتیازهای دریافت شده امتیاز CRS کلی هر فرد را مشخص خواهد کرد.

در قرعه‌کشی‌های Express Entry نامزدهایی که دارای بالاترین امتیاز هستند یک Invitation to Apply (ITA) دریافت می‌کنند که از طریق آن اقامت دائم به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

کاندیدهای Express Entry که نامزدی استان آلبرتا را بدست آورند به صورت خودکار 600 امتیاز به امتیاز CRS آن‌ها افزوده خواهد شد.

این امتیازهای اضافی تاثیر بسیار زیادی بر شانس نامزدها برای دریافت اقامت دائم کانادا می‌گذارد و آن را به نوعی تضمین خواهد کرد. در صورتی که کاندیدای شرکت‌کننده در این قرعه‌کشی 300 امتیاز CRS داشته باشد پس از موافقت با درخواست او توسط استان آلبرتا مجموع امتیاز CRS او برابر با 900 خواهد شد که برای دریافت ITA در یک قرعه‌کشی Express Entry به اندازه کافی بالا است.

متقاضیان برای آن‌که در قرعه‌کشی اخیر Express Entry موفق به دریافت ITA شوند نیاز به حداقل 471 امتیاز CRS دارند.

شرایط لازم برای شرکت در Alberta Express Entry Stream

کاندیداهای Express Entry باید در شرکتی که اولویت‌های توسعه و تنوع اقتصادی آلبرتا را تامین کند شاغل باشند تا بتوانند برای AINP واجد شرایط شوند.

AINP هیچ لیستی از شرکت‌های واجد شرایط منتشر نکرده است.

هرچند برای شرکت در این قرعه‌کشی نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی در آلبرتا نیست اما AINP می‌گوید در صورت داشتن سه شرط زیر نسبت به سایر متقاضیان در اولویت قرار خواهید گرفت:

  • یک پیشنهاد شغلی در آلبرتا یا داشتن تجربه کاری در استان؛
  • مدرک تحصیلی از یک موسسه آموزش عالی در آلبرتا و یک پیشنهاد شغلی معتبر؛
  • داشتن پدر یا مادر، فرزند و یا برادر یا خواهری که هم‌اکون در آلبرتا زندگی کنند.

آلبرتا امسال تاکنون 651 دعوتنامه برای کاندیداهای Express Entry ارسال کرده است. در سال 2019 این استان در مجموع 11،137 دعوتنامه از طریق Alberta Express Entry Stream برای نامزدهای مهاجرت فرستاد.

منبع: CIC News