Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

تعطیلی مدارس آلبرتا به خاطر جلوگيرى از شیوع کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولان استان آلبرتا روز یکشنبه اعلام کردند که برای جلوگیری از شیوع COVID-19، برای مدتی نامعلوم مدارس این استان را تعطیل می کنند.

ریاست ارشد سازمان پزشکی و سلامت آلبرتا دکتر Deena Hinshaw در اینباره گفت: به تازگی 17 مورد ابتلای جدید به کرونا داشته ایم که تعداد مبتلایان به این بیماری در آلبرتا را به 56 نفر رسانده است. 2 نفر از این افراد نه مسافرت رفته بودند و نه با کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند، ارتباطی داشته اند و 7 نفر دیگر هم در یک گردهمایی در کلگری به این بیماری مبتلا شده اند.

به همین خاطر می توانیم نتیجه بگیریم که اجتماعاتی همچون مدارس می توانند یکی از بهترین راه های انتقال و شیوع این بیماری باشند و از این رو ما محدودیت ها و مراقبت های بیشتری را برای مدارس در نظر گرفته ایم.

او در ادامه گفت: اتخاذ هیچ کدام از این تصمیمات به هیچ عنوان ساده نیست و می دانیم تاثیر شگرفی بر روی زندگی روزمره مردم آلبرتا و به ویژه والدین، دانش آموزان و حتی سالمندان خواهد گذاشت اما در حال حاضر این که این بیماری را مهار کنیم و از گسترش آن به هر نحوی جلوگیری کنیم، از هر چیز دیگری مهم تر است.

بر این اساس، دانش آموزان رده تحصیلی K-12 تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

همچنین در بیانیه این استان آمده است که در سپتامبر 2020 نمره نهایی دانش آموزان داده می شود و آن ها به کلاس بعدی می روند. ضمن این که آزمون های موفقیت امسال برگزار نخواهند شد.

امتحانات دانش آموزان دبیرستانی برای دریافت مدرک دیپلم برگزار خواهد شد و دانش آموزانی که حداقل نمره 12 را کسب کرده باشند، فارغ التحصیل خواهند شد.

در ضمن مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و تمامی مراکز نگهداری از کودکان به جز مراکزی که کمتر از 7 کودک در روز نگهداری می کنند نیز فعلا تعطیل خواهند شد.

دانشگاه های آلبرتا می توانند کلاس های درسی خود را همچنان دایر نمایند.

این استان برای جلوگیری از اجتماعات و شلوغی های مختلف ناشی از حضور مردم به شهروندان خود توصیه می کند که ضمن رعایت بهداشت و مراقبت های طولانی مدت مخصوصا اگر علائم و نشانه های کرونا را در خود مشاهده کردند، در منزل بمانند و در هیچ اجتماعی شرکت نکنند.

منبع: dailyhive