Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

آیا کانادا مرزهای خود را می‌بندد؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از وقتی مسئولان کانادایی به شهروندان خود در خارج از کشور توصیه مرده‌اند که تا پروازهای تجاری برقرار است به خانه بازگردند این سوال در ذهن بسیاری بوجود آمده که آیا کانادا قصد دارد مرزهای خود را ببندد؟

استیون جی. هافمن پروفسور سلامت جهانی، قانون و علوم سیاسی در دانشگاه یورک می‌گوید که دولت نتنها درباره شیوع ویروس در درون مرزها نگران است بلکه از چگونگی مواجهه سایر کشورها با COVID-19 نیز مطمئن نیست. به همین دلیل نیز از شهروندان خواسته تا هرچه سریع‌تر به کانادا بازگردند. او در ادامه افزود: حضور شهروندان کانادایی در زمان اپیدمی ویروس در کشورهای دیگر باعث می‌شود تا حقوق شهروندی آن‌ها توسط دیگر دولت‌ها نقض شود. به همین دلیل بهتر است پیش از بدتر شدن اوضاع به کشور بازگردند.

در ماه‌های اخیر کشور چین یک منطقه را به طور کامل قرنطینه کرد و سپس کشورهای ایتالیا و اسپانیا نیز کل سرزمین خود را قرنطینه کردند. دیگر کشورهای اروپایی مانند آلمان نیز قصد دارند اقدامات کنترلی در مرزهای خود را افزایش دهند.

در همین حال بسیاری از کشورها پروازهای خود از مبدا نواحی درگیر با ویروس را متوقف کرده‌اند. ایالات‌متحده تمام پروازهای خود از اروپا را لغو کرده و گواتمالا نیز مسافران ورودی از کشورهای درگیر ازجمله ایالات‌متحده و کانادا را پس از ورود قرنطینه می‌کند.

متخصصان سلامت امیدوار هستند مرزها باز بمانند

ترودو اخیرا در مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه CTV در پاسخ به سوالی درباره باز ماندن مرزها گفت: ما هیچ گزینه‌ای را از روی میز کنار نمی‌گذاریم. دولت هر روز گام‌های احتمالی بعدی را می‌سنجد.

در حال حاضر دولت فدرال به شهروندان کلانادایی توصیه کرده تا از سفرهای بین‌المللی جدا پرهیز کنند. همچنین از افرادی که به کشور باز می‌گردند خواسته تا به مدت 14 روز در قرنطینه بمانند. این درخواست به دلیل نبود منابع نظارتی کافی اجباری نیست.

خانم تام روز یکشنبه و در کنفرانسی خبری گفت به دلیل نبود شواهد علمی که موثر بودن بسته شدن مرزها برای کنترل شیوع ویروس را نشان دهد، مرزها همچنان باز خواهند ماند.

جاستین ترودو نیز با اشاره به بسته شدن مرزهای ایالات‌متحده و ایتالیا با چین در روزها اول گفت این تصمیم هیچ تاثیری بر شیوع ویروس در این دو کشور نگذاشت و ایتالیا هم‌اکنون دارای بیشترین موارد ابتلا در خارج از مرزهای چین است و سرعت شیوع بیماری در ایالات‌متحده نیز بسیار بالاست.

دکتر بانی هنری مسئول بهداشت بریتیش‌کلمبیا نیز معتقد است بستن مرزها باعث خواهد شد تا شهروندان درباره سوابق سفر و علائم بیماری خود دروغ بگویند. او همچنین افزود با باز بودن مرزها و کنترل مناسب علائم بیماری می‌توان به شکل موثرتری ویروس را کنترل کرد.

هافمن می‌گوید: با این وجود اگر مرزها نیز باز بمانند ممکن است شرکت‌های هواپیمایی به دلیل نداشتن مسافر کافی پروازها خود را متوقف کنند.

در مقابل بسیاری از شهروندان کانادایی باور دارند که دولت فدرال باید اقدامات سختگیرانه‌تری برای مسافران بین‌المللی انجام دهد.

ترودو در اینباره گفت: مطمئنا ما متوجه نگرانی شهروندان هستیم. وضعیت کنونی که ایالات‌متحده با آن درگیر است باعث شده بسیاری از تصمیمات خود را تغییر دهیم که در روزهای آتی و در دیدار با اعضای کابینه حتما درباره آن‌ها بحث خواهیم کرد.

از نظر هافمن واکنش ایالات‌متحده به شیوع بیماری در دورن مرزهایش یکی از موارد واکنش غیرمنطقی به بیماری است. او گفت: در حال حاضر شرایطی بوجود آمده که شیوع کروناویروس بیش از آن‌که چالشی میکروبیولوژیک باشد به یک چالش اجتماعی بدل شده است.

منبع: Daily Hive