Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

هشدار کروناییِ مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا به مردم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تعداد بیماران COVID-19 با سرعت زیادی در کانادا افزایش می‌یابد و دکتر تریسا تام، بالاترین مقام بهداشت عمومی کشور می‌گوید که تمام شهروندان باید به سرعت همکاری کنند تا شیوع این ویروس متوقف شود.

کانادا ۳۷۳ بیمار کرونا را گزارش کرده و این ویروس هم‌اکنون در تمام ۱۰ استان پخش شده است. دکتر تام می‌گوید: «فرصت ما برای کاستن از شیب ابتلا به این ویروس بسیار محدود است. باید همین الآن اقدام کنیم.»

تعداد مبتلایان به خصوص در اونتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا رو به افزایش است. یکشنبه بود که اونتاریو با کشف ۳۹ مورد جدید، بزرگترین رشد یک روزه مبتلایان جدید را گزارش کرد.

جواب آزمایش چهار مسافر کشتی کروز Grand Princess نیز که اکنون در پایگاه نظامیِ Trenton بستری هستند، مثبت اعلام شده است.

تا کنون آزمایش COVID-19 در کانادا روی ۲۵,۰۰۰ نفر انجام شده است.

این ویروس که در شهر ووهانِ چین از یک میزبانِ حیوانی وارد بدن انسان‌ها شده از اواخر ۲۰۱۹ تا امروز جان بیش از ۳,۰۰۰ نفر را در سطح دنیا گرفته است.

شیوع اولیه در چین به شدت حس شد و کار به جایی کشید که دولت چین بزرگترین قرنطینه تاریخ بشر را برای بیش از ۶۰ میلیون نفر اِعمال کرد. اقدامی که هر چند در ابتدا باعث وحشت ساکنین ووهان شد ولی اکنون نتیجه مثبت آن در کنترل شیوع بیشتر احساس می‌شود.

اما دکتر تام می‌گوید که از نظر کانادا الآن اروپا قطب شیوع بیماری شده و بایستی ملاحظات بیشتری درباره‌اش داشت.

کانادا توصیه کرده که شهروندانش از هر گونه سفر خارجی بپرهیزند، و از کانادایی‌هایی که به هر دلیل خارج از کشورند تقاضا کرده که «تا وقتی پروازها برقرارند» به کشور بازگردند.

از کانادایی‌هایی که به تازگی به کشور بازگشته‌اند خواسته شده که تا ۱۴ روز خود را در خانه قرنطینه کنند تا این اطمینان به دست آید که به بیماری مبتلا نشده‌اند. البته این یک معیار داوطلبانه است.

دکتر تام در پاسخ به این سوال که آیا قرنطینه خانگی اجباری خواهد شد یا خیر گفته است: «سازمان ما ابزار و نیروی کافی برای پایش و مراقبت روزانه در چنین ابعادی را در اختیار ندارد.»

گزارش‌هایی هم رسیده است که می‌گوید نیروهای مراقبت مرزی یادشان رفته که به افراد تازه‌وارد به کانادا، توصیه قرنطینه خانگی کنند که دکتر تام این مورد را وظیفه دولت فدرال دانسته و از دقت بیشتر در رابطه با آن خبر داده است.

با شیوع کروناویروسِ جدید Health Canada از مردم خواسته که به رویدادهای عمومی نروند و شخصا بروز علایم این بیماری را در بدن خودشان چک کنند و در صورت نیاز کمک پزشکی دریافت نمایند.

لطفا در صورتی که احساس کسالت دارید، در خانه بمانید. کلید پیروزی در برابر کروناویروس جدید، قطع زنجیره شیوع است. با کاهش رفت‌و‌آمدهای غیرضروری و شستشوی مداوم دست‌ها تا حد زیادی سرعت شیوع پایین می‌آید و به سیستم بهداشت و درمان فرصت رسیدگی مناسب به بیماران فعلی را می‌دهد.

منبع: Daily Hive