Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

بودجه 2020 آلبرتا به صورت فوری اصلاح و تصویب می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جیسون نیکسون رئیس مجلس آلبرتا در کنفرانس خبری که روز دوشنبه برگزار شد چند طرح را معرفی کرد که بر اساس یکی از آن‌ها مراحل اصلاح و تصویب بودجه استانی دولت آلبرتا به صورت فوری انجام خواهد شد. این اقدام به منظور اختصاص هرچه سریع‌تر 500 میلیون دلار بودجه اضافی به بخش خدمات بهداشتی و درمانی استان انجام می‌شود.

نیکسون در این جلسه به تشریح برنامه‌های مجلس پرداخت و گفت در جلسه‌ای از اعضا خواسته خواهد شد تا موافقت خود را برای اصلاح و تایید بودجه 2020 و تصویب لوایح 5 و 6 اعلام کنند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده همزمان با تایید بودجه قرار است اقدامی اصلاحی 500 میلون دلار دیگر نیز به منظور مبارزه با شیوع COVID-19 به بخش بهداشت و درمان استان تعلق گیرد. این مبلغ جدای از 750 میلیون دلار بودجه اورژانسی و مبالغی است که پیش از این در بودجه 2020 در نظر گرفته شده بودند.

علاوه بر این نیکسون اعلام کرده که در طرحی دیگر نیز قصد دارد مجوز اعلام تعویق جلسات مجلس را در صورت افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع عفونت ویروسی را صادر کنند.

نیکسون در اطلاعیه منتشر شده گفت: ما در شرایط بحرانی و بی‌سابقه‌ای قرار داریم. وضعیت شیوع COVID-19 بسیار سریع و غیرقابل پیشبینی است. در حال حاضر باید مطمئن شویم که بودجه موردنیاز کارکنان بخش بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه حضور دارند تامین خواهد شد. حضور این نیروها برای درمان و مراقبت از آن دسته از شهروندان آلبرتایی که شرایط وخیمی دارند بسیار حیاتی است. از طرف دیگر شهروندان آلبرتا نیز باید با اقدامات پیشگیرانه خود مانع از انتقال ویروس شده و از شیب صعودی نمودار شیوع بکاهند و از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنند. با بیشتر شدن موارد ابتلا در روزهای اخیر فشار بر روی سیستم درمانی استان افزایش یافته و ممکن است برای مدت زمان طولانی باقی بماند. بعلاوه ما باید مطمئن شویم که خدمات حیاتی دولت همچنان بودجه کافی برای ادامه فعالیت خود را دریافت خواهند کرد تا شهروندان آلبرتا در شرایط غیرعادی کنونی بتوانند به خدمات موردنیاز خود دسترسی داشته باشند.

تایلر شاندرو وزیر بهداشت استان نیز در بخش دیگری از این اطلاعیه به اقداماتی که مسئولان استانی برای مقابله با شیوع بیماری انجام داده اشاره کرده است.

او در اینباره گفت: درحالی که آخر هفته شاهد انجام اقدامات مهمی از طرف دولت استانی و با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر COVID-19 بودیم هنوز هیچ پیشبینی دقیقی در مورد آینده ویروس و وضعیت آلبرتا در روزها و هفته‌های آتی وجود ندارد. این لوایح جدید به ما این ضمانت را خواهند داد که دولت در تامین بوجه موردنیاز درمانی دچار مشکل نمی‌شود و بخش بهداشت و درمان در صورت نیاز می‌تواند به 500 میلیون دلار بودجه اضافی در نظر گرفته شده دسترسی داشته باشد.

همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در استان اداره خدمات بهداشتی آلبرتا از تمامی شهروندانی که در رویدادها و گردهمایی‌های بزرگ شرکت می‌کنند خواسته تا به صورت مواوم وضعیت سلامت و بروز علائم COVID-19 در خودشان را رصد کنند. به توصیه مسئولان بهداشتی در صورتی که احساس بیماری می‌کنید باید در خانه بمانید. علاوه بر این با توجه به اجرای محدودیت‌های جدید حتما پیش از حضور در رویدادهای برنامه‌ریزی شده از برگزاری آن‌ها اطمینان حاصل کنید. آخرین اخبار مربوط به شیوع کروناویروس در آلبرتا را می‌توانید از این‌جا دنبال کنید.

منبع: Daily Hive