Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

مشروح بسته حمایتی ۸۲ میلیارد دلاری ترودو برای بحران کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیروز، نخست وزیر کانادا تمهیدات اقتصادی دولت فدرال برای کمک به مردم کانادا در جریان بحران کرونا را اعلام کرد.

بستهٔ ۸۲ میلیارد دلاری دولت ترودو معادل ۳٪ از تولید ناخالص داخلی کشور است.

این بسته شامل یک حساب ۲۷ میلیارد دلاری است که مستقیما از کسب‌و‌کارها و افراد حمایت می‌کند، و البته ۵۵ میلیارد دلار هم مربوط به تعویق مالیات‌های افراد و کسب‌و‌کارهای مختلف می‌شود.

بخش‌های مختلف این بستهٔ مالیاتی را در اینجا برای شما شرح می‌دهیم:

۱. حمایت از افراد

بیمهٔ کارمندان

افراد مجبور به مرخصی اجباری، درگیر با بیماری، ملزم به قرنطینه، یا مجبور به مراقبت از کودک/خانواده، یا افرادی که به هر شکلی درآمد خود را از دست می‌دهند، در چتر این بستهٔ حمایتی کمک می‌گیرند.

برای دریافت مزایای نقاهت و مزایای بیماری (EI sickness benefits) هم نیازی نیست یک هفته صبر کندی یا نسخه پزشک بگیرید.

مزایای مراقب اضطراری

این بسته شامل پرداخت هفتگی ۹۰۰ دلار تا حداکثر ۱۵ هفته می‌شود و به گروه‌های زیر می‌رسد:

  • کارگران، شامل افراد خوداشتغال درگیر با کرونا که به طور عادی مشمول دریافت مزایای بیماری (EI sickness benefits) نمی‌شوند
  • کارگران، شامل افراد خوداشتغال که به نگهداری از یک عضو خانواده می‌پردازند که به کرونا دچار شده ولی مشمول دریافت مزایای بیماری نبوده است
  • والدینی که بچه دارند و نیازمند مراقبت و حمایت از آنها به خاطر بسته شدن مدارسند و نمی‌توانند درآمد خود را دریافت کنند

حمایت درآمدی بلندمدت برای کارگران

برای افرادی که به خاطر اپیدمی کرونا، شغلشان را از دست داده‌اند یا ساعات کارشان کاهش یافته، دولت راهکارهای زیر را دارد:

  • اعلام برنامهٔ مزایای حمایتی اضطراری که توسط اداره درآمد کانادا (CRA) در کشور اجرا می‌شود و شامل پرداخت ۵ میلیارد دلار در حمایت از کارگرانی است که مشمول بیمه بیکاری نیستند
  • اجرای برنامه اشتراک بیمه بیکاری، که مزایای بیمه بیکاری را در اختیار کارمندانی می‌گذارند که ساعات کارشان کم شده است. مزایای چنین برنامه‌ای تا ۷۶ هفته قابل تمدید است و دولت مراحل و الزامات ورود به آن را آسان می‌کند

اعتبار مالیاتی GST برای خانواده‌های کم‌درآمد

یک پرداخت که حداکثر تا اوایل می ۲۰۲۰ از طریق طرح اعتبار خدمات و کالاها (GSTC) قابل دریافت است. افراد مجرد تا ۴۰۰ دلار و زوج‌ها تا ۶۰۰ دلار دریافت می‌کنند.

مزایای مراقبت از کودک

بستهٔ حمایت مالی برای مراقب از کودکان با افزایشی ۳۰۰ دلاری به ازای هر کودک روبرو می‌شود.

گروه‌های آسیب‌پذیر

  • ۳۰۵ میلیون دلار به حساب حمایت از جوامع بومی اختصاص می‌یابد
  • کاهش ۲۵ درصدی حداقل مبلغ قابل برداشت الزامی از حساب‌های بازنشستگی (RRIF) برای سال ۲۰۲۰
  • ۱۵۷.۵ میلیون دلار برای دسترسی به منزل برای افرادی که در جریان این اپیدمی بی‌خانمان هستند (شامل خرید تخت خواب، موانع فیزیکی برای ایجاد فاصله اجتماعی، تجهیز مکان‌های جدید برای کاهش تراکم افراد در پناهگاه‌ها)
  • ۵۰ میلیون دلار برای پناهگاه‌های بانوان و مراکز حمایت از قربانیان تجاوز جنسی

تعویق بازپرداخت وام دانشجویی

دولت فدرال یک تعویق ۶ ماهه بدون بهره برای وام‌های دانشجویی در نظر گرفته است. این باعث توقف بازپرداخت‌ها تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ می‌شود.

انعطاف برای مالیات‌دهندگان

  • الزام تکمیل فرم‌های مالیاتی افراد تا ۱ ژوئن ۲۰۲۰ به تعویق افتاده است. البته CRA می‌گوید افرادی که مایل به دریافت مزایا ذیل GSTC یا برنامه حمایت از کودک هستند، بهتر است این کار را به تعویق نیندازند تا مزایای سال بعدشان دچار مشکل نشود
  • CRA می‌گوید که مالیات‌دهندگان می‌توانند پرداخت هر نوع مالیات بر درآمدی را که از امروز تا قبل از سپتامبر ۲۰۲۰ مشمولش می‌شوند را تا ۳۱ آگوست به تعویق بیندازند

بانک‌های بزرگ کانادا نیز تعویق ۶ ماههٔ بازپرداخت وام خرید خانه را اعلام کرده‌اند، و در صورت تمایل می‌توانید مهلتی هم برای تسویه اعتبارهای بانکی دریافت کنید.

۲. حمایت از کسب‌و‌کارها

کمک به کسب‌و‌کارهای کوچک

کارفرمایانِ کسب‌و‌کارهای کوچک می‌توانند برای یک بازه ۳ ماهه کمک‌هزینهٔ پرداخت حقوق بگیرند. این کمک هزینه می‌تواند حداکثر ۱۰٪ از پاداش‌های پرداختی در آن بازه باشد، تا حداکثر ۱,۳۷۵ دلار به ازای هر کارمند و ۲۵,۰۰۰ دلار برای هر کارفرما.

انعطاف مالیاتی

CRA به همه کسب‌و‌کارها اجازه داده که پرداخت هر نوع مالیات بر درآمد که بین امروز تا قبل از سپتامبر ۲۰۲۰ ایجاد می‌شود، را تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۰ به تعویق بیندازند.

برنامهٔ اعطای اعتبار به کسب‌و‌کارها (BCAP)

در قالب این برنامه، بانک توسعه کسب‌و‌کار کانادا (BDC) و سازمان توسعه صادرات کانادا (EDC) قرار است حمایت ۱۰ میلیارد دلاری دیگری را انجام دهند که بیشتر شامل کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط می‌شود، و راهکارهایی نیز در قالب اعتبار مالی در اختیار کسب‌و‌کارهای انفرادی از جمله در بخش نفت و گاز، حمل‌و‌نقل هوایی و توریسم قرار می‌گیرد.

اعتباری دیگر نیز از طریق Farm Credit Canada به طور اضطراری در اختیار کشاورزان و بخش محصولات کشاورزی قرار می‌گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره طرح‌های حمایتی دولت و روش دسترسی به آنها به این صفحه بروید.

منبع: Daily Hive