Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

برنامه ترودو برای بسیج صنایع کانادا در مقابله با کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر کانادا جاستین ترودو می‌گوید که دولتش آماده راه‌اندازی برنامه‌ای است که صنایع کانادایی را بسیج می‌کند تا اقلام ضروری زندگی مردم را در جریان شیوع COVID-19 تولید کنند.

به گفته ترودو، در هفتهٔ گذشته، کل کشور بسیج شد تا با انفصال اجتماعی (Social Distancing) جلوی گسترش این ویروس را بگیرد، و برنامهٔ جدید به کمپانی‌های تولیدکننده ماسک، ضدعفونی‌کننده‌های دست، و دستگاه‌های تنفس مصنوعی کمک می‌کند تا تولید خود را افزایش دهند.

دولت کانادا حمایتی را هم برای کارخانه‌هایی در نظر دارد که در خط مقدم مبارزه با این دشمن نامرئی هستند. ترودو می‌گوید که برخی کارخانه‌های تولید قطعات خودرو با دولت تماس گرفته‌اند تا در صورت امکان خطوط تولید خود را برای ساختن ملزومات پزشکی و درمانی، تغییر دهند.

همچنین خطوط تامین جدیدی برای کسب‌و‌کارها ترتیب یافته که به کمک تولید نیازمندی‌های مردم می‌آیند و دولت فدرال نیز آستین‌ها را بالا زده تا به سرعت این فرآیند را پیش ببرد.

اما در مورد احتمال منع آمد و شد، دولت کانادا در حال بررسی همه اقدامات ممکن است و ترودو می‌گوید که دولت «هیچ گزینه‌ای را کنار نگذاشته است.»

هر چند هنوز برخی کانادایی‌ها خارج از مرزها هستند اما ترودو پیگیر وضع آنها بوده و همین آخر هفته اولین پرواز، شهروندانی را از مراکش به کانادا برمی‌گرداند.

علاوه بر این، دولت‌های امریکا و کانادا توافق کرده‌اند که هر نوع سفر غیرضروری را لغو کنند، و فقط سفرهای کاری ضروری و انتقال کالاها از مرز مشترکشان انجام خواهد شد. این محدودیت جدید از نیمه شب جمعه به اجرا در آمده است.

ترودو می‌گوید که امریکا و کانادا به این توافق مشترک نیز رسیده‌اند که تمام مهاجرین غیرعادی که در تلاش برای عبور از مرزها هستند را به کشور اصلی خود برگردانند.

او می‌گوید این تصمیمات برای این وضعیت بحرانی گرفته شده‌اند و لازمه حفظ نظمند.

پنجشنبه بود که ترودو پیش‌بینی کرد «فاصله‌گیری اجتماعی» ممکن است از چند هفته تا چند ماه به طور بینجامند تا شر این ویروس از سر جامعه دور شود.

او گفت: «می‌دانم که این تغییر بسیار بزرگی در زندگی‌ها ست. مردم باید بدانند که ما هر کاری را برای حمایت از مشاغل، کسب‌و‌کارها و صنایع انجام می‌دهیم.»

به گفته ترودو از ابتدای شیوع این ویروس در کانادا، ۵۰,۰۰۰ نفر از مردم تست COVID-19 داده‌اند که ۲۵,۰۰۰ موردش فقط در هفتهٔ اخیر انجام شده است.

طبق اعلام رسمی دولت، تا ۹ صبح ۲۰ مارس، دقیقا ۸۴۶ نفر از کانادایی‌ها به این ویروس دچار شده‌اند. این عدد قطعا افزایش می‌یابد چرا که فقط در یک مورد، دولت اونتاریو خبر از بزرگترین جهش ابتلای روزانه داده، و تا صبح جمعه آمار مبتلایان این استان به ۵۰ نفر رسیده است.

منبع: Daily Hive