Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

تمدید سه‌ماهه مهلت پرداخت قبوض در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هرچند زندگی در این روزها بسیار متفاوت‌تر از گذشته دنبال می‌شود اما هنوز قبض‌ها به درب منازل ارسال می‌گردند. با این‌حال از کلگری خبرهای خوشی به گوش می‌رسد. روز پنجشنبه 19مارس ناهید ننشی شهردار کلگری اعلام کرد شهروندان می‌توانند قبض‌های خود را تا سه ماه دیرتر بپردازند. این تصمیم برای آن گرفته شده تا اهالی کلگری بتوانند به شکلی موثرتر و با خیالی راحت‌تری اقدامات پیشگیرانه را اجرا کنند.

در مصاحبه تصویری که خبرگزاری Global News با آقای ننشی انجام داده او به اظهارات نخست‌وزیر جیسون کنی در روز چهارشنبه اشاره می‌کند که در آن به موضوع عقب افتادن مهلت پرداخت قبض‌های گاز و برق برای افرادی که قادر به پرداخت نیستند می‌پردازد و می‌گوید هیچ جریمه‌ای برای این قبض‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

آقای ننشی افزود: امروز صبح مسئولان شهرداری شهر این تصمیم را برای پرداخت قبوض آب، فاضلاب، زباله و بازیافت شهروندان شهر نیز گرفتند.

بنابراین ساکنین می‌توانند پرداخت قبض‌های گاز، برق، آب، فاضلاب، زباله و بازیافت زباله خود را تا سه ماه به عقب بیاندازند.

این اقدام به شهروندان کلگری این امکان را خواهد داد تا پرداخت‌های خود را سه ماه به عقب انداخته و مبلغ آن را بر روی قبض‌های بعدی خود در شش ماه آینده بپردازند. هیچگونه جریمه یا مبلغ اضافی بر روی هزینه این قبض‌ها اعمال نخواهد شد.

در حال حاضر مسئولان شهر بر روی حمایت از شهروندان در روزهای آتی تمرکز کرده‌اند. علاوه بر این به زودی تصمیمات خود درباره چگونگی حمایت از کسب و کارها در شرایط اقتصادی نامساعد کنونی که با شیوع کروناویروس ایجاد شده را اعلام خواهند کرد.

روز سه‌شنبه و با اعلام نخست‌وزیر جیسون کنی وضعیت اورژانسی در استان آلبرتا وضع شد. یک روز پس از آن نیز مسئولان شهر کلگری وضعیت اورژانس محلی را در شهر خود اعلام کردند.

بر اساس این تصمیم تجمعات بالای 50 نفر در اکثر اماکن شهر، به جز برخی نقاط مانند فروشگاه‌ها، وسایل حمل‌‎ونقل عمومی، فرودگاه‌ها و مجلس ممنوع اعلام شده است.

در همین حین از شهروندان نیز خواسته شده تا در خانه بمانند و به توصیه‌ها مبنی بر دوری گزیدن از دورهمی‌ها توجه کنند.

به دلیل حاکم شدن شرایط کنونی بسیاری از شهروندان مدت زمان بیشتری را در وان حمام سپری می‌کنند، ساعات زیادی را به تماشای سریال‌ها و برنامه‌های نتفلیکس می‌نشینند و لامپ‌های خانه را بیشتر روشن می‌کنند. در نتیجه تصمیم جدید می‌تواند تا حد زیادی خیال افراد را از پرداخت قبوض خود آسوده کند تا بتوانند با آسایش بیشتری اوقات خود را بگذرانند.

منبع: NARCITY