Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

تلاش كانادا براى برگزاری پروازهایی به مراکش، پرو و اسپانیا برای بازگرداندن شهروندانش به کشور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر کانادا جاستین ترودو اعلام کرد که کشورش به دنبال این است تا سازوکاری ترتیب دهد که پروازهایی محدود به اسپانیا، پرو و مراکش برگزار نماید تا اتباع کانادایی که در این کشورها به سر می برند و قصد بازگشت به خانه را دارند را بازگرداند.

اولین پروازی که به مقصد مراکش که حریم های هوایی خود را به شدت محدود کرده برگزار شد، هفته گذشته بود که دولت کانادا مجبور شد مستقیما وارد عمل شده و مجوز فرود در خاک این کشور را گرفته و شهروندان خواستار بازگشت خود را به کشور بازگرداند.

در حال حاضر کانادایی های زیادی در کشورهای مختلف هستند و این در حالیست که اکثر کشورهای جهان برای مقابله با شیوع کرونا، کلیه راه های ورودی و خروجی خود مخصوصا مرزهای هوایی خود را بسته و پروازهای خود را لغو نموده اند.

پر واضح است که هر فردی باید برای بازگشت به کانادا با این پروازها، هزینه بلیط هواپیما خود را بپردازد و این در حالی است که پروازهایی که به مقصد ووهان برگزار شد و کانادایی ها را به کشورشان بازگرداند، کاملا مجانی بود و هزینه آن با استفاده از بودجه دولتی تامین شد.

ترودو در اینباره می گوید که با این که دولتش در این دوره استثنائی برای تامین هزینه ها با شرکت های هواپیمایی همکاری استثنائی خواهد کرد اما اکثر هزینه ها توسط خود مسافران تامین خواهد شد.

همچنین وامی 5 هزار دلاری برای کمک به کانادایی ها که برای بازگشت اضطراری به کشور و یا هزینه هایی از این قبیل پول نیاز دارند نیز در دسترس قرار گرفته است.

منبع: dailyhive