Tuesday, April 23, 2024
2 C
Calgary

حبس و جریمه در انتظار کسانی که قوانین قرنطینه را زیر پا می‌گذارند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

درحالی که حدود یک هفته از درخواست دولت‌های استانی از مردم برای ماندن در خانه و اجرای قوانین پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع COVID-19 می‌گذرد، مقامات تصمیم گرفته‌اند با همکاری نیروهای پلیس این محدودیت‌ها را به صورت جدی‌تری اجرا کنند.

نیروی پلیس استانی اونتاریو به مردم هشدار داد که در صورت تعطیل نشدن محل‌های کار و شرکت در اجتماعات بزرگ، به اتهام نقض قوانین جدید جریمه خواهند شد. اسکات مو نخست‌وزیر ساسکچوان نیز به شهروندان توصیه کرده تا در صورت مشاهده نقض قوانین قرنطینه توسط کسانی که از مسافرت خارج از کشور بازگشته‌اند آن‌ها را به پلیس گزارش دهند.

روز جمعه پلیس شهر کبک یک زن مبتلا به کروناویروس که دستور داده شده بود در قرنطینه خانگی بماند، در حالی که در خیابان قدم می‌زد دستگیر کرد. این اولین بار است که پس از دستور مدیر بهداشت عمومی کبک به نیروهای پلیس برای دستگیری متخلفان، یکی از شهروندان به دلیل نقض قوانین قرنطینه بازداشت می‌شود. نخست‌وزیر فرانسوا لگو از تاریخ 14 مارس در این استان وضعیت بحرانی بهداشت عمومی اعلام کرده است.

دکتر هوراسیو آروودا رئیس ارشد پزشکی استان روز شنبه به خبرنگاران گفت که مدیران پزشکی سرتاسر استان هم‌اکنون می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به نیروهای پلیس دستور دستگیری متخلفان را بدهند تا از رعایت قوانین قرنطینه توسط شهروندان و منتشر نشدن ویروس مطمئن شویم.

آرودا گفت: از همین حالا ما به صراحت اعلام می‌کنیم در صورتی که شهروندان قوانین را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد خواهد شد. این برخوردهای قانونی با کسانی که پیش از این از طریق تلفن یا سایر روش‌های اطلاع‌رسانی دستور ماندن در قرنطینه دریافت کرده، اما متوجه شده‌ایم اقدام به خروج از خانه‌های خود کرده‌اند، انجام می‌شوند. ما راه دیگری جز تشدید برخوردها نداریم. زمانی که امنیت جامعه به خطر می‌افتد مجبور به نقض حقوق شهروندی و فردی افراد هستیم.

متیو بویوین سخنگوی بهداشت منطقه‌ای شهر کبک می‌گوید اجازه ندارد اطلاعات فرد دستگیر شده در روز جمعه یا درباره چگونگی مطلع شدن آژانس نسبت به نقض قوانین توسط بیمار مبتلا به COvID-19 را اعلام کند.

مقامات بهداشتی استان کبک می‌گویند راهنمایی‌ها و دستورات صریح و مشخصی به شهروندانی که آزمایش COVID-19 آن‌ها مثبت شده داده‌اند. در صورتی که کارمندان بهداشتی احساس کنند فرد مبتلا ممکن است از قوانین قرنطینه سرپیچی کند او را به صورت کنترل‌شده‌تر تحت نظر خواهند گرفت.

بویوین در مصاحبه‌ای که روز شنبه درباره دستگیری بیمار کذکور در روز جمعه انجام داد گفت زمانی که ما از تخلف فرد مبتلا مطمئن شده باشیم اقدام خواهیم کرد.

مسئول بهداشت منطقه‌ای شهر کبک روز جمعه اعلام کرد که با هدف اطمینان از اجرای قوانین قرنطینه توسط فرد مبتلا نظارت خود را بر او افزایش می‌دهد. او افزود: چنانچه این شخص مجددا تلاش کند از قرنطینه خارج شود دستگیر شده و به محلی ایمن برای او و دیگر شهروندان منتقل می‌شود. این اقدام با هدف اطمینان از اجرای قوانین توسط تمامی شهروندان انجام می‌شود.

پتی هایدو وزیر بهداشت فدرال روز شنبه هشدار داد در صورتی که شهروندان کانادایی به درخواست‌های مقامات بهداشتی بی‌توجهی کنند دولت اقدامات سختگیرانه‌تری در پیش خواهد گرفت.

هایدو افزود: زمانی که مردم به قوانینی مانند آن‌چه این روزها وضع شده توجه نمی‌کنند در واقع در حال به خطر انداختن آزادی‌های مدنی کانادا هستند. به این ترتیب دولت‌ها مجبور خواهند شد تا اقدامات سختگیرانه‌تری را در پیش گیرند تا شهروندان را در خانه‌های خود در قرنطینه نگاه دارند. در صورتی که کانادایی‌ها به قوانین احترام نگذارند و شیوع ویروس را جدی نگیرند سیاستمداران و دولت‌ها مجبور به وضع قوانین سخت‌تری می‌شوند. بنابراین از شهروندان کانادایی خواهش می‌کنیم تا به این موضوع فکر کنند و به تعهدات خود در قبال قوانین جمعی عمل کنند.

معاون پزشکی و سلامت آلبرتا در یک کنفرانس خبری در روز شنبه گفت در هفته آتی یک برنامه را معرفی خواهند کرد که به بازرسان بهداشت و سلامت اجازه می‌دهد تا بر گروه‌های بزرگ افراد و کسب‌وکارها، مانند رستوران‌ها نظارت بیشتری کرده و کسانی که ممکن است بر اساس دستورات عمل نکرده باشند را شناسایی کنند.

دکتر مارسیا جانسون گفت قصد آن را ندارد درباره جزئیات این برنامه صحبت کند اما باور دارد این اقدامات جدید می‌توانند با اعطای مجوز به پلیس برای جریمه شهروندان شرایط را تحت کنترل خود بگیرند.

او افزود: متاسفانه تعدادی از شهروندان به قوانین عمل نمی‌کنند. به منظور ایجاد انسجام هرچه بیشتر در سطح جامعه برای مقابله با بیماری بهتر است مکانیزمی اعمال شود تا افراد قانون‌گریز را مجبور کند برای تامین امنیت جامعه، با سرکوب یا وضع جریمه، به قوانین احترام بگذارند.

روز جمعه پلیس استانی اونتاریو اخطاریه‌ای منتشر کرد که در آن به شهروندان هشدار داده شده در صورت عمل نکردن به محدودیت‌‌های اعلام شده توسط رئیس ارشد پزشکی و بهداشتی مبنی بر بستن کسب‌وکارها و موسسات و نیز لغو گردهمایی‌ها با بیش از 50 شرکت‌کننده ممکن است با جریمه 750 دلاری روبرو شوند. شرکت‌هایی که به این دستورات عمل نکنند نیز ممکن است جریمه 500،000 دلار دریافت کنند.

در ساسکچوان شهروندانی که به دستور قرنطینه بی‌توجهی کنند ممکن است با جریمه و دستگیری مواجه شوند. نخست‌وزیر مو در اینباره گفت هر شهروندی که از سفر خارج کشور باز می‌گردد باید به مدت 14 روز در قرنطینه خانگی بماند. او همچنین طی یک درخواست اورژانسی از نیروهای پلیس خواسته تا بر روند اجرای این قوانین نظارت داشته باشند.

مو روز جمعه گفت: دستور قرنطینه بدان معنا نیست که شما بتوانید آزادانه برای خرید به فروشگاه بروید، داروی خود را از داروخانه تهیه کنید و پس از پر کردن باک خودروی خود به خانه بازگشته و خود را قرنطینه کنید. باید از همین حالا به خانه بروید و از آن خارج نشوید. در صورت عمل نکردن به این قانون آن را زیر پا گذاشته‌اید و با شما برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: Global News