Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

رای‌گیری پارلمان کانادا سه‌شنبه برای لایحه اضطراری کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفتهٔ جاستین ترودو، اعضای پارلمان کانادا سه‌شنبه دیدار می‌کنند تا لایحهٔ واکنش اضطراری به COVID-19 را به رای بگذارند.

قانونگذاران قرار است سه‌شنبه عصر جلسه بگذارند تا به گفته ترودو «بتوانیم لایحه اضطراری را تصویب کنیم و به اجرا در آوریم.»

ترودو اشاره‌ای نکرد که آیا دولت در مواجهه با احزاب مخالف، به هر قیمت خواستار تصویب این لایحه خواهد شد یا خیر، و تنها به این جمله بسنده کرد که «ما تمام ابزارهای موجود برای کمک به مردم کانادا را بررسی می‌کنیم.»

ترودو که دیروز در یک کنفرانس بود، گفت که این جلسه اضطراری پارلمان بعد از مشورت حزب حاکم با دیگر احزاب ترتیب یافته است. اوایل همین ماه، دولت لیبرال‌ها به خاطر شیوع کروناویروس پارلمان را تا نیمه آوریل تعطیل کرد.

در کنفرانس خبری دیروز، ترودو گفت که شرکت‌های هوایی کانادا بیش از ۳۰ پرواز را ترتیب داده‌اند تا کانادایی‌های گیر افتاده در بقیه کشورها را به خانه برگردانند.

عده‌ای که در مراکش مانده بودند با پروازی اضطراری به کانادا برگشته‌اند و دولت برای برخی دیگر که راه خروجی از پِرو و اسپانیا نیافته بودند، پروازهای ویژه‌ای ترتیب داده است.

ترودو از همه مردم کانادا که به رعایت موازین فاصله‌گیری اجتماعی تن داده‌اند تشکر کرد و گفت که زمان‌بندیِ برگشت جامعه به وضع عادی، به انتخاب‌های تک تک مردم در روزها و هفته‌های آینده بستگی دارد.

منبع: Daily Hive