Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

آغاز مقررات سختگیرانه‌تر در آلمان برای مقابله با کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات آلمانی اعلام کرد‌ه‌اند که مقررات سختگیرانه‌تری برای مقابله با شیوع COVID-19 وضع کرده‌اند.

آنجلا مرکل صدراعظم آلمان جزئیات یکی از سختگیرانه‌ترین مقررات حفظ فاصله اجتماعی که تاکنون در یک دموکراسی غربی وضع شده را اعلام کرد. این قوانین به دلیل گسترش شیوع کروناویروس و با هدف مقابله با آن وضع شده‌اند و بر اساس آن با تجمع بیش از دو نفر در اماکن عمومی برخورد خواهد شد. البته در این قوانین موارد استثنا برای خانواده‌ها و کسانی که رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند پیشبینی شده است.

دولت خانم مرکل کسب‌وکارهایی که امکان اجرای قوانین جدید در محیط آن‌ها وجود ندارد را تعطیل کرده و به نیروهای امنیتی و پلیس اجازه داده تا از قدرت خود برای اجرای این قوانین استفاده کنند. قرار است قوانین سختگیرانه جدید حداقل تا دو هفته اجرا شوند.

او در سخنرانی خود گفت: شهروندانی که از ملاقات‌های بی‌مورد حضور در اماکن عمومی جلوگیری می‌کنند در حقیقت در حال کمک به کادر درمانی بیمارستان‌ها و پرستاران ما هستند که به صورت مداوم و شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی به بیماران هستند. به این ترتیب با اجرای مقررات جان تعداد زیادی از شهروندان را نجات خواهیم داد.

مطمئنا این شرایط برای بسیاری سخت خواهد بود و باید تلاش کنیم در این روزها هیچ یک از اعضای جامعه طرد نشود و همه با هم در کنار یکدیگر برای پایان دادن به شرایط کنونی همکاری کنیم. هر کدام از اعضای جامعه و هر خانواده‌ باید برای بیرون رفتن از شرایط کنونی به یکدیگر کمک کنند. حتی در شرایط فعلی امکان خلق ایده‌های خلاقانه بسیاری وجود دارد که می‌توانند تاثیرات ویروس بر جامعه را کمرنگ‌تر کنند. در همین روزها بسیاری از کودکان با ضبط پادکست‌هایی برای پدر بزرگ و مادر بزرگ‌های خود آن‌ها را از تنهایی خارج می‌کنند.

این اظهارات در حالی بیان شد که خانم مرکل دوره 14 روزه قرنطینه خود پس از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش کروناویروس را می‌گذراند.

در اواخر هفته‌ای که گذشت و پیش از اعلام نتیجه آزمایش، خانم مرکل در حال انجام خرید غذا، شراب و دستمال توالت در فروشگاه دیده شده بود.

تاکنون کشور آلمان از نظر آمار ابتلا به کروناویروس پس از چین، ایتالیا، ایالات‌متحده و اسپانیا با 30،081 بیمار در جایگاه پنجم قرار گرفته است. متاسفانه تا امروز 130 نفر بر اثر ابتلا به COVID-19 در آلمان جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: Daily Hive