Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

پرداخت ۲۰۰۰ دلار تا چهار ماه به افراد مشمول طرح حمایت اقتصادی ترودو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر کانادا آقای جاستین ترودو می‌گوید که کمک برای شهروندان کانادایی در راه است و مردم نباید نگران هزینه‌های خود در جریان شیوع کروناویروس باشند.

ترودو گفت که پارلمان کانادا لایحه اضطراری ۸۲ میلیارد دلاری را تصویب کرده تا کمک نقدی سریع‌تر در اختیار افرادی قرار گیرد که COVID-19 زندگی و کار آنها را مختل کرده است.

او اضافه کرد که ۱ میلیون نفر تا هفتهٔ قبل برای بیمهٔ اشتغال ثبت نام کرده‌اند.

ترودو گفت: «ما برای کمک به مردم حاضریم، دولت تمام توانش را به حمایت از مردم اختصاص داده است.»

نخست وزیر کانادا می‌گوید که افراد تحت پوشش این طرح عبارتند از آنهایی که شغلشان را از دست داده‌اند، آنهایی که بیمار شده‌اند، یا در قرنطینه‌اند، یا مجبور به مراقبت از یک فرد مبتلا به COVID-19 هستند، و البته والدینی که باید برای مراقبت از فرزندانشان باید در خانه بمانند، و نیز کارمندان قراردادی و افرادِ خود-اشتغال.

طرح مزایای واکنش اضطراری کانادا (CERB) به افرادی که در جریان اپیدمی کرونا شغل‌شان را از دست داده‌اند، این امکان را می‌دهد که ماهی ۲,۰۰۰ دلار تا ۴ ماه دریافت کنند.

علاوه بر این، دولت کانادا می‌گوید «کارمندانی که هنوز مشغول به کارند ولی به خاطر اختلال‌های ناشی از این وضعیت بغرنج، قادر به دریافت حقوق نیستند هم می‌توانند در CERB ثبت‌نام کنند. با این طرح به کسب‌و‌کارها کمک می‌شود تا کارمندان خود را در این شرایط پیچیده اخراج نکنند، و امکان راه‌اندازی سریع مشاغل بعد از پایان شرایط اضطراری را به آنها می‌دهد.»

ترودو می‌گوید که به زودی وبسایت اینترنتی CERB رونمایی می‌شود و افراد حداکثر ۱۰ روز پس از ثبت‌نام، مبالغ نقدی را دریافت می‌کنند.

دولت فدرال می‌خواهد به سرعت و دقت پول نقد در اختیار مردم بگذارد و ترودو می‌گوید که این سیستم تا ۶ آوریل تکمیل و معرفی خواهد شد.

مبالغ نقدیِ طرح CERB ماهی یک بار از ۱۵ مارس تا ۳ اکتبر ۲۰۲۰ پرداخت می‌شوند.

نخست وزیر کانادا حمایت مستقیم‌تری را هم برای کسب‌و‌کارها وعده داده است. به گفتهٔ او دولت فدرال تا این لحظه ۱۴۳,۰۰۰ درخواست در این زمینه دریافت و پردازش کرده است.

ترودو برای دومین روز متوالی شیوع کروناویروس را بزرگترین بحران سلامت در تاریخ کشورش توصیف کرده و از مردم خواسته که در خانه بمانند، مگر اینکه مجبور به خروج شوند.

در حال حاضر هیچ درمانی برای کرونا وجود ندارد و تنها روش مطمئن برای پایان به این اپیدمی، قطع کردن زنجیره شیوع ویروس در جوامع است.

طرح ۸۲ میلیارد دلاری دولت فدرال مساوی با ۳٪ از تولید ناخالص داخلی کشور است و به دو بخش تقسیم شده: ۲۷ میلیارد دلار پرداخت مستقیم به مردم و کسب‌و‌کارها، و ۵۵ میلیارد دلار به صورت تعویق مالیات‌ها.

منبع: Daily Hive