Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

تبدیل شدن فرودگاه بین المللی ونکوور به پارکینگ هواپیماهای مختلف

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این روزها به خاطر لغو پروازها در سراسر جهان برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، سایت پروازی شلوغی همچون فرودگاه بین المللی ونکوور هم تبدیل به پارکینگ هواپیماهای مختلف شده و این درحالی است که آخرین بار چنین حالتی برای این فرودگاه مصادف با حادثه11 سپتامبر 2001 به وجود آمد.

در واقع پس از این اتفاق، فرودگاه ونکوور که در همان روز قرار بر برگزاری 34 پرواز که حامل 8500 مسافر به مقصد ساحل غربی آمریکا را داشت، برنامه های خود را لغو کرد و برای چند روز تبدیل به پارکینگ هواپیماهایی شد که در مسیر آن بودند و به آن ها دستور داده شده بود که در این فرودگاه فرود بیایند تا به عنوان صلاح یا هدف اقدامات تروریستی قرار نگیرند و تا اطلاع ثانوی پرواز نکنند.

اما این بار با توجه به اخبار و همچنین شیوع گسترده COVID-19 در جهان و همچنین کاهش تقاضای سفر و لغو اکثر پروازها از سراسر جهان، انتظار می رود که این شرایط برای مدت زمانی طولانی تر ادامه پیدا کند و حالا حالاها این فرودگاه، آشیانه دائمی هواپیماهای پارک شده در خود باشد.

به طور مثال شرکت هواپیمایی WestJet به تنهایی دارای ده ها هواپیمای عظیم الجثه در این فرودگاه است که همگی هم در ردیف یک باند در آن پارک شده اند. تمامی برنامه های پروازی این ایرلاین در خارج از مرزهای کانادا لغو شده و تنها چند پرواز محدود داخلی برگزار می نماید.

شرکت هواپیمایی ایر کانادا هم با این که پروازهای بین المللی خود را همچنان برگزار می نماید اما به اندازه قابل توجهی ظرفیت پروازی خود را کاهش داده است. برخی از هواپیماهای کوچک این ایرلاین در فرودگاه بین المللی ونکوور پارک شده اند.

همچنین این دو ایرلاین بزرگ و معروف کانادایی به خاطر شرایط پیش آمده در چند وقت اخیر ناچار به قطع همکاری با بیش از 10 هزار کارمند خود شده اند.

وضعیتی که فرودگاه ونکوور در حال حاضر دارد، تنها نمونه ای است از وضعیت دیگر فرودگاه های بزرگ و بین المللی در سراسر جهان که همگی در همین وضعیت هستند و ناگزیر تبدیل به پارکینگ هواپیماهای ایرلاین هایی شده اند که آن ها را به عنوان قطب پروازی خود انتخاب کرده اند.

همه جهان منتظر روزی هستند که این ویروس از بین رفته و دوباره پروازها برگزار شوند. به امید آن روز…

منبع: dailyhive