Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

از هر 6 نفر 1 شخص در BC به خاطر کروناویروس شغل خود را از دست داده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خیابان های خلوت و خالی از جمعیت تنها ره آورد کرونا نیستند و می توان در ابعاد مختلف زندگی مردم تاثیر شیوع همه گیر این ویروس هولناک را مشاهده کرد. به طور مثال، یافته های بررسی یک نظرسنجی جدید در بریتیش کلمبیا نشان می دهند که این ویروس چه تاثیری بر روی شغل و زندگی شهروندان این استان داشته است.

بر اساس گزارش نظرسنجی که در وب سایت insights west برگزار شده، از 23 تا 24 مارس نزدیک به 17% از کسانی که ساکن بریتیش کلمبیا هستند، کار خود را به خاطر شیوع COVID-19 از دست داده اند و این در حالیست که اکثریت اینگونه فکر می کنند که این یک وضعیت موقتی است و پس از فروکش کردن آن، مجددا همه چیز به حالت قبلی خود باز می گردد.

30% دیگر هم کسانی هستند که ساعات کاریشان کاهش پیدا کرده و در این میان تنها 6% به روال سابق بر سر کارهایشان حاضر می گردند و یا حتی ساعات کاریشان افزایش هم پیدا کرده است. همچنین 11% هم اعلام کرده اند که همسرانشان شغل خود را از دست داده اند.

مسئولین این استان برای مدیریت این شرایط بحرانی و حمایت از شهروندانشان، بسته حمایتی 5 میلیارد دلاری برای کسانی که زندگیشان تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته، تنظیم کرده و همچنین سر رسید بازپرداخت وام ها و مالیات را به تعویق انداخته است.

با وجود تمامی این اقدامات حمایتی و تاثیری که این بیماری بر وضعیت اشتغال و معیشت افراد مختلف گذاشته، خیلی از شهروندان نگران قبوضی هستند که در هر صورت باید آن ها را پرداخت نمایند.

به طوری که در همین نظرسنجی مشخص شد که 49% از افراد نگران پرداخت اجاره بها و یا اقساط بانکی خود هستند و از این میان، 24% در بالاترین سطح از نگرانی بابت این مسئله سر می برند.

54% هم نگران تامین هزینه های خانوارند و از بین آن ها، 27% در بالاترین سطح از نگرانی به سر می برند.

حتی 49 % از مردم نگران این هستند که آیا توانایی تامین وعده های غذایی خود را دارند که از بینشان، 23% نگرانی بیشتری دارند.

76% هم نگران تاثیر منفی این اوضاع بر پس انداز خود هستند و 68% هم معتقدند که شرایط اقتصادی فعلی، تاثیری چندین ساله بر روی وضعیت مالی آن ها خواهد گذاشت.

اما با تمامی این اوصاف، بیشتر آن ها از اقدامات پیشگیرانه ای که در زمینه مهار کروتا صورت گرفت، راضی هسنند.

79% از مردم از اقدامات بانی هنری مدیر اداره بهداشت BC راضی هستند و معتقدتد که او عملکرد خوبی در برابر کرونا داشته است. 72% هم از عملکرد وزیر بهداشت بریتیش کلمبیا و 65% دیگر از اقدامات جان هورگان رضایت داشته اند.

توجه داشته باشید که این نظر سنجی در 25 مارس نهایی شده و این تاریخ قبل از زمان اعلام خبر بسته های کمک هرینه های مالی فدرال و استان ها بوده است.

البته بعد از اعلام این خبر هم تنها 79% از ساکنین بریتیش کلمبیا اعتقاد داشتند که این بسته های حمایتی موثر واقع خواهد شد که 16% از آن ها، تاثیر این کمک را بسیار می دانند.

و اما کمترین میزان رضایت مردم از عملکرد مسئولین ذی ربط به شهرداران استان با 49% رای مثبت است. رای دهندگان معتقدند که آن ها نتوانسته اند تا از امکانات و منابع موجود به درستی استفاده کنند و مدیریت بحران مناسبی نداشته اند.

نکته مهم این است که کانادا برای مدیریت این بحران به همکاری ایالات متحده نیاز دارد که در کمال تعجب، 23% از ساکنان BC معتقدند که رئیس جمهور این کشور، دونالد ترامپ کار خود را تا به الان به خوبی انجام داده است.

این نظر سنجی به صورت آزمایشی با شرکت 818 نفر بزرگسال و به صورت آنلاین برگزار شد که ضریب خطایی برابر با %4.3-/+ و هر 19 بار از 20 را دارد.

منبع: dailyhive