Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

افتتاح وب سایتی با قابلیت جستجوی پروازهای مشکوک به کرونا توسط دولت کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا برای شهروندان خود این امکان را به وجود آورده که در پایگاه داده ای مخصوص، تمام برنامه و اطلاعات مرتبط با پروازها، قطارها و کشتی های کروز را مورد بررسی قرار دهند تا مطمن شوند آیا همسفر فردی مبتلا و یا مشکوک به COVID-19 بوده اند یا نه.

متقاضیان برای این کار می توانند تنها شماره پرواز خود را در این وب سایت وارد نموده و یا کلمه کلیدی مرتبط و مشخصی را جستجو نمایند تا ببینید آیا در معرض کروناویروس قرار گرفته اند یا خیر.

پیام ابتدایی این وب سایت در ابتدا این است:

“اگر به تازگی سفر کرده اید و یا در یک گردهمایی عمومی شرکت داشته اید که در آن موارد تایید شده ای از ابتلا با COVID-19 وجود داشته، شما در معرض ابتلا به کرونا قرار دارید. به یاد داشته باشید که آگاهی از خطر، می تواند به شما در انجام اقدامات لازم و در نهایت حفاظت از سلامتی خودتان و دیگران کمک نماید.”

سازوکار این پایگاه به این صورت است که داده های لازم را از اطلاعات وارد شده توسط مقامات بهداشتی در سطح استان ها و ایالایت مختلف و همچنین سطح جهانی و وب سایت های عمومی را جمع آوری کرده و در نهایت پس از بررسی آن ها، لیستی از اماکنی که حضور در آن ها شما را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار می دهد را نمایش می دهد. توجه داشته باشید که برنامه سفرهایی که در این سایت مورد بررسی قرار می گیرنو، همگی از 13 مارس به بعد انجام گرفته اند.

برای برررسی این که آیا پرواز اخیری که با آن سفر کرده اید، حامل مسافری مبتلا به کرونا بوده یا نه می توانید این کار را در کوتاه ترین زمان و به صورت آنلاین انجام دهید. برخی از نتایج یافت شده در این وب سایت، حاوی جزئیاتی دقیق تر در مورد خطوط پروازی در معرض خطر هستند.

منبع: dailyhive