Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

قطع بودجه K-12 همزمان با شیوع کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا اعلام کرد بودجه در نظر گرفته شده برای برنامه‌های K-12 را قطع کرده و قرارداد معلمان جایگزین، دستیاران آموزشی، رانندگان سرویس و سایر نیروهایی که تا زمان اجرای آموزش از راه دور غیرضروری هستند را فسخ می‌کند.

آدریانا لاگرنج وزیر آموزش استان در یک کنفرانس خبری گفت: شیوع COVID-19 باعث شده تا تغییراتی اساسی در شیوه آموزش به دانش‌آموزان و نحوه رفع نیازهای سیستم آموزشی بوجود آیند. این تغییرات موقتی بوده و تا زمانی که مدارس بر روی آموزش در خانه متمرکز هستند ادامه پیدا خواهند کرد. من مطمئن هستم که برنامه آموزشی مدنظر ما همچنان در این شرایط به خوبی اجرا خواهد شد.

تمام صرفه‌جویی‌های مالی حاصل از این تغییرات برای اجرای برنامه‌های استان برای مقابله با شیوع COVID-19 هزینه خواهند شد. تمام کارکنانی که به دلیل اجرای این تغییرات متضرر و بیکار شده‌اند نیز واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی دولت هستند.

دولت آلبرتا به گروه‌های آموزشی قول داده که این تعدیل‌ها و تغییرات موقتی خواهند بود.

سارا هافمن که منتقد برنامه‌های آموزشی دولت است در یک کنفرانس خبری درباره تعدیل‌های اخیر گفت: دولت UCP یک تصمیم فاجعه‌بار و ظالمانه اتخاذ کرده و باعث شده شده والدین، دانش‌آموزان و کارکنان در شرایط سخت کنونی بیش از پیش ناامید شوند.

جسیکا کیولی مادر چهار فرزند استثنایی که از طریق ارتباط ویدئویی در این کنفرانس شرکت داشت گفت: من انتظار داشتم دولت اقداماتی با هدف مراقبت و حمایت بیشتر از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه انجام دهد اما با این تصمیم خود نشان داد اهمیتی برای ما قائل نیست.

یکی از اعضای جانشین هیئت آموزشی کلگری که نخواست نامش فاش شود از طریق ایمیل مطلع شده در میان تعدیل‌شدگان قرار دارد و قرارداد او فسخ شده است. او در تماس تلفنی با دیلی‌هایو شدیدا از وضعیت خود در آینده ابراز نگرانی کرد و گفت: من مطمئن نیستم با شرایطی که پیش آمده مجددا در پاییز برای شغل خود درخواست استخدام دهم.

منبع: Daily Hive