Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

دولت آلبرتا توافق ۱.۵ میلیارد دلاری خط لوله Keystone XL را نهایی کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار در خط لوله Keystone XL سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا مطمئن شود که این پروژه تا سال ۲۰۲۳ تکمیل می‌شود و عملیات آن آغاز می‌گردد.

در کنفرانس خبری سه‌شنبه، آقای کِنی گفت که این سرمایه‌گذاری تنها راه برای تضمین کردن ادامه ساخت‌و‌ساز این خط لوله است: «بدون سرمایه‌گذاری دولت آلبرتا، به نظر من این خط لوله تکمیل نمی‌شد، یا حداقل تا مدت‌های مدید به تعویق می‌افتاد. تصمیم امروز نشان می‌دهد که ما به آینده آلبرتا و صنعت انرژی بسیار مطمئن هستیم.»

به گفته مقامات دولت آلبرتا این توافق با شرکت TC Energy بعد از ۶ ماه مذاکره به نتیجه رسیده است. علاوه بر سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری، دولت آلبرتا تضمین کرده که ۶ میلیارد دلار هم وام در ۲۰۲۱ به این پروژه تزریق می‌شود.

انتظار می‌رود که TC Energy بلافاصله ساختن بخشی از این خط لوله را که در آلبرتا قرار دارد، آغاز نماید. این پروژه ۱,۴۰۰ شغل مستقیم و ۵,۴۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

جیسون کِنی درباره ضرورت ادامه پروژه گفته است: «ما نمی‌توانیم تا پایان اپیدمی کرونا و خاتمه رکود جهانی صبر کنیم، گام‌هایی هست که باید برای تضمین آینده مشاغل، اقتصاد، و صنعت انرژی برداریم. امروز ما این پروژه را برای تضمین آینده‌ای خوب جلو می‌بریم.»

«این سرمایه‌گذاری یک حرکت برجسته برای تعیین سرنوشت اقتصادی استان و به دست گرفتن کنترل منابع طبیعی‌مان است. دولت آلبرتا به نمایندگی از مردم این سرمایه‌گذاری هوشمندانه را انجام می‌دهد.»

«الآن وقت رهبری با ترس نیست، مردم آلبرتا دوره سختی را در پیش دارند. ما بدترین بحران سلامتی تاریخ‌مان را داریم. اما به دنبال این اپیدمی، قرار است بستهٔ اقتصادی بزرگی را معرفی کنیم و اگر خطوط نفت را هم به موقع بسازیم، بازگشت‌مان سریع‌تر خواهد بود.»

کِنی این را هم اضافه کرد که دولت آلبرتا می‌تواند بعد از تکمیل این پروژه سهام خودش را بفروشد که سود خوبی برای استان به همراه خواهد داشت. انتظار می‌رود بازگشت این سرمایه‌گذاری برای مردم آلبرتا رقم ۳۰ میلیارد دلار طی ۲۰ سال باشد.

بعد از تکمیل خط لوله ۱,۹۴۷ کیلومتری Keystone XL ظرفیت آلبرتا برای ارسال نفت خام به نبراسکا ۸۳۰,۰۰۰ بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گفتهٔ کِنی عملیات اجرایی از فردا شروع می‌شود و استخدام‌ها برای آن در راهند.

منبع: CTV News