Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

کروناویروس: پزشکی در نیویورک ۱۰۰٪ از بیمارانش را با سه دارو درمان کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هفتهٔ گذشته اخبار خوبی از شهر نیویورک منتشر شد، شهری که در امریکا مرکز زلزلهٔ کروناست و آمار ابتلا و مرگ و میر در آن ترسناک است.

اما در میانهٔ این بحران، پزشکی ۴۷ ساله به نام ولادیمیر زِلِنکو پیدا شده که توانسته با یک رژیم دارویی خاص ۶۹۹ بیمار کرونا را با نرخ بهبود ۱۰۰٪ درمان کند. او کلینیکی در حومه نیویورک دارد.

این سه دارو عبارتند از:

  • Hydroxychloroquine Sulfate 200mg
  • Azithromycin 500mg
  • Zinc Sulfate 220mg

این در حالی است که بسیاری از رسانه‌های بزرگ علاقه‌ای به پخش نتایج این درمان‌های تجربی ندارند و منتظر تایید نهادهای رسمی دولتی پیش از معرفی به مردمند.

البته این مقاومت رسانه‌ای قابل درک است زیرا تجویز داروها بایستی زیر نظر پزشک متخصص انجام شود و خوددرمانی توصیه نمی‌شود. ضمن اینکه نمی‌توان بدون غربالگری داده‌ها، نتایج درمان گروهی کوچک از بیماران را برای کل جامعه مورد استناد قرار داد.

اما دکتر زلنکو یک ویدیوی جدید هم منتشر کرده که اطلاعات جالبی درباره روش و رژیم درمانی او می‌دهد. او به کمیاب شدن این ۳ دارو به خاطر تقاضای زیاد اشاره دارد و می‌گوید که هر کسی این داروها را در خانه دارد و به کرونا مبتلا نشده، بهتر است به جای اهدای پول، داروهای خود را به بیمارستان‌ها بدهد.

تا امروز دکتر زلنکو بیماران COVID-19 را با تجویز روزانه دو دوز هیدروکسی کلوروکویین، یک دوز آزیترومایسین، و یک دوز زینک درمان کرده است. این درمان ترکیبی به مدت ۵ روز ادامه یافته و نتایج زیر را به همراه آورده است:

  1. ۶۹۹ بیمار کرونا در کلینیک دکتر زلنکو در Monroe معاینه شده‌اند
  2. نرخ مرگ‌و‌میر آنها صفر بوده است
  3. هیچ‌کدام از آنها لوله‌گذاری نای نشده‌اند
  4. چهار نفر به دلیل التهاب ریه در بیمارستان بستری‌اند. این چهار نفر در حال دریافت آنتی‌بیوتیکند و حالشان رو به بهبود است.

دکتر زلنکو توصیه کرده که درمان در مراحل اولیه ابتلا شروع شود و به صورت تهاجمی ادامه یابد، البته وضعیت جسمانی مبتلایان هم در شدت درمان باید لحاظ شود ولی سرعت درمان بسیار مهم است.

او می‌گوید اطلاعات مربوط به درمان خود را برای دولت فدرال امریکا فرستاده و امیدوار است که به گوش پرزیدنت ترامپ هم برسد و رهبران دنیا از تجربه او برای درمان مبتلایان استفاده کنند.

منبع: Tech Startups