Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

رضایت بالای پزشکان فرانسوی از هیدروکسی کلوروکویین و آزیترومایسین برای درمان کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پژوهشگران فرانسوی به رهبری پروفسور دیدیه رائولت از ماه مارس مشغول بررسی یک درمان ترکیبی با استفاده از هیدروکسی کلوروکویین (Hydroxychloroquine) و آزیترومایسین (Azithromycin) برای کووید-۱۹ بوده‌اند. اینها هر دو داروهای ضدمالاریا هستند و شاید نام آنها را اخیرا در رسانه‌ها شنیده باشید.

هر چند نتایج اولیه این تحقیق خبر از درمان صد درصدی بیماران ظرف شش روز می‌داد، اما به خاطر کوچک بودن گروه مورد آزمایش (فقط ۳۶ بیمار)، سازمان‌های بهداشت و درمان رسمی در دنیا با احتیاط با آن روبرو شدند.

اما امروز پروفسور رائولت و تیمش نتایج جدیدی از این تحقیق را منتشر کردند. این پژوهش که زیر نظر انستیتو Méditerranée Infection انجام شده، این بار شامل گروهی با ۸۰ بیمار کووید-۱۹ و هدف از آن مطالعه بهترِ اثر این درمان بوده است.

به گفته این پژوهشگران:

  • غیر از یک بیمار مسن ۸۶ ساله که فوت شد، و یک بیمار ۷۴ ساله که در بخش مراقبت‌های ویژه است، بقیه بیماران بهبود یافته‌اند.
  • استفاده ترکیبی از هیدروکسی کلوروکویین و آزیترومایسین روی همه افراد اثربخش بوده است. فقط یک بیمار ۸۶ ساله که در وضعیت بحرانی وارد درمان شده بود و پیشرفت بیماری در او غیرقابل بازگشت بود، جان خود را از دست داد.
  • استفاده از این روش درمانی باعث کاهش دوره بیماری، تب و سرفه می‌شود. پس علاوه بر نقش درمانی، می‌توان آن را روشی برای کاهش پخش شدن ویروس توسط افراد در نظر گرفت. بدون درمان، هر فرد معمولا چند هفته نقش ناقل را ایفا می‌کند.
  • ما اکنون شاهد بهبود ۳۳ درصدی افراد زودتر از دوره عادی بیماری و مرخص شدن زودهنگام آنها هستیم.
  • ما می‌توانیم تایید کنیم که درمان با این دو دارو تاثیرگذاری مشهودی دارد و به خصوص در اوایل ابتلا باعث کاهش تاثیر ویروس می‌شود (اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام).
  • ما به همه تیم‌های درمانی در دنیا توصیه می‌کنیم که با توجه به قیمت ناچیز، موجود بودن این داروها در بازار، و تاثیر خوب این درمان، هر چه زودتر بیماران خود را قبل از بروز علایم حاد ریَوی درمان کنند.

پروفسور رائولت در توییتی گفته: «پژوهش ما شامل ۸۰ بیمار بوده و گروه کنترلی هم نداشتیم. درمان را یکسان به همه افراد ارائه کردیم زیرا این چیزی است که سوگند پزشکی به ما دیکته می‌کند.» (منظور از گروه کنترلی بیمارانی هستند که درمان را دریافت نمی‌کنند تا مرجع مقایسه برای گروه اصلی شوند.)

منبع: Tech Startups