Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

اظهار نا امیدی نخست وزیر آلبرتا از اقدام ترامپ مبنی بر عدم صادرات تجهیزات پزشکی به کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر آلبرتا جیسون کنی ضمن اظهار نا امیدی از ادعای دونالد ترامپ که گفته صادرات ماسک های N95 به کانادا را متوقف می کند در بیانیه ای اعلام کرد که: اگر فرصتی برای صحبت با پرزیدنت ترامپ داشتم، حتما به او همبستگی کانادا با آمریکا در جریان حمله تروریستی 11 سپتامبر را یادآوری می کردم. ما برای ایستادن در کنار دوستان و متحدین آمریکایی خود تا به حال قربانی های زیای داده ایم و امروز به عنوان یک کانادایی از تصمیم بر جلوگیری واردات تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مبارزه با کرونا به کشورم، حس می کنم که به من توهین شده است.”

وی همچنین اعلام کرد: برای تامین نیاز تجهیزات پزشکی، ایمنی و تنفسی در آلبرتا به چند کشور جهان سفارش داده ایم تا پیشامدهای اینچنینی در تامین تجهیزات را جبران کنیم. البته این یک کوته فکری ست زیراکه در نهایت، ایالات متحده خود وارد کننده خالص این تجهیزات است.

ما باید تجهیزات ضروری مورد نظرمان را در کشور تولید و تامین کنیم زیرا ظاهرا نمی توانیم حتی به نزدیک ترین دوست و همسایه خود اطمینان کنیم.

نظراتی همچون گفته های کنی و یا دیگر واکنش‌ ها به تلاش ترامپ برای قطع صادرات پزشکی به کانادا واکنش‌ ها به تلاش ترامپ برای قطع صادرات پزشکی به کانادا که قبل تر در پیکوبینو خواندید، پس از اعلام شرکت 3M مبتنی بر دریافت دستور مستقیم از کاخ سفید برای متوقف کردن صادرات تجهیزات پزشکی و ماسک های N95 به کانادا صورت گرفتند.

منبع: daylihive