Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

آیا Immunity Passport می‌تواند به قرنطینه پایان بخشد؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Immunity Passport یک تاییدیه رسمی است که نشان می‌دهد خطر کروناویروس فرد را تهدید نمی‌کند و او پیش از این به بیماری مبتلا شده است. به این ترتیب دیگر نیازی نیست قوانین و محدودیت‌های مرتبط با کنترل شیوع ویروس توسط فرد دارنده پاسپورت رعایت شود. انستیتو رابرت کخ آلمان براساس انجام گرفته بر روی افرادی که در برابر COVID-19 ایمن شده‌اند پیشنهاد اجرای چنین سیستمی را داده است. با اینحال هنوز دولت آلمان تصمیمی برای اجرای آن ندارد.

پزشکان با انجام آزمایش می‌توانند تشخیص دهند که آیا آنتی‌بادی‌های کروناویروس در خون افراد وجود دارد یا خیر. نتیجه مثبت نشان می‌دهد که شخص پیش از این به COVID-19 مبتلا شده و بدن او تا حدی در برابر ویروس ایمن است. همچنین این نتیجه نشان دهنده آن است که او بیماری را به سایرین منتقل نمی‌کند.

اجرای چنین طرحی به کادر درمانی اجازه می‌دهد تا در زمانی کوتاه‌تر وارد محل کار شده و از آن خارج شوند و قدری از محدودیت‌ها برایشان برداشته خواهد شد. همچنین کسانی که دارای ایمنی هستند نیاز به تجهیزات ایمنی مرسوم ندارند و می‌توان آن‌ها را در اختیار نیروهای شاغل در نواحی پرخطرتر قرار داد.

در حال حاضر دقت آزمایش‌های سنجش آنتی‌بادی که در اینترنت وجود دارند متفاوت بوده و بهترین انواع آن‌ها نیز دارای درصدی خطا هستند. مشکل دیگر آن است که آزمایش‌ها در حالت ایده‌آل 28 روز پس از ایجاد عفونت انجام می‌شوند.

از طرفی پیشبینی رفتار ویروس در بدن افراد گوناگون هنوز امکان‌پذیر نیست. طرفداران ایده Immunity Passport امیدوار هستند وجود آنتی‌بادی در بدن شخصی که آزمایش او مثبت شده بتواند در برابر COVID-19 از او محافظت کند اما در حال حاضر این تنها یک فرضیه است. در گذشته بیمارانی که به سارس که نوعی کروناویروس است مبتلا شده بودند برای مدت زمان طولانی در برابر آن ایمن نبودند. همچنین در ماه فوریه نتیجه ابتلای یک شهروند ژاپنی به کروناویروس برای دومین بار مثبت اعلام شد، در حالی که پیش از آن گمان آن می‌رفت که او در برابر COVID-19 کاملا ایمن است.

بنظر می‌رسد آزمایش آنتی‌بادی بتواند تا حد زیادی به کارکنان درمانی کمک کند تا خطر ابتلای خود به کروناویروس را اندازه‌گیری کنند اما مطمئنا روشی کاملا دقیق نیست. از آنجایی که دوره ایمنی بدن در برابر ویروس هنوز مشخص نشده و انجام آزمایش از شهروندان کاری سخت و معمولا پر خطا است احتمال آن‌که چنین طرحی بتواند قرنطینه را پایان بخشد ضعیف بنظر می‌رسد.

منبع: The Guardian