Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

پلیس ادمونتون می‌تواند شهروندان را تا 500،000 دلار جریمه کند!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از این پس نیروهای پلیس ادمونتون می‌توانند با اعمال جریمه‌های سنگین شهروندانی که قوانین حفظ فاصله فیزیکی و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند مجازات کند. این اقدام با هدف کاستن از شیوع COVID-19 در آلبرتا انجام می‌شود.

در اطلاعیه منتشر شده توسط نیروهای پلیس ادمونتون آمده با وجود صدور مجوزها برای برخوردهای سختگیرانه همچنان دادن تذکر کلامی و آموزش به شهروندان خاطی در اولویت قرار دارد.

دین هیلتون فرمانده EPS نیز می‌گوید تمرکز اصلی نیروها ارائه توصیه‌های کلامی است. با اینحال او تاکید کرد از این پس نیروهای پلیس دارای اختیارات بیشتری برای برخورد با آن دسته از شهروندان هستند که به مقررات و محدودیت‌ها توجهی ندارند.

بر اساس قانون بهداشت عمومی بی‌توجهی به این دستورات و محدودیت‌ها می‌تواند جریمه‌هایی سنگین 1،000 تا 500،000 دلاری برای شهروندان در پی داشته باشد.

برخی از اقدامات غیرقانونی که جریمه خواهند شد عبارتند از: رعایت نکردن قرنطینه 14 روزه پس از بازگشت از سفرهای بین‌المللی، رعایت نکردن قرنطینه 10 روزه در صورت داشتن علائم بیماری، شرکت در اجتماعات بیش از 15 نفر، رعایت نکردن فاصله حداقل 2 متری با دیگر شهروندان و رعایت نکردن قرنطینه خودخواسته پس از تماس با بیمار مبتلا به COVID-19.

علاوه بر این نیروهای پلیس بر عملکرد واحدهای صنفی نیز نظارت دارند و در صورت فعالیت کسب‌وکارهای غیرضروری با آن‌ها برخورد خواهند کرد. فعالیت رستوران‌های take-out و سرویس‌های ارسال غذا همچنان بدون مانع است. البته کسب‌وکارهای ضروری نیز باید استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند و چنانچه هرکدام از کارکنان آن‌ها علائمی از بیماری داشته باشند باید اقدامات لازم توسط آن‌ها صورت گیرد.

اداره پلیس ادمونتون تاکید کرده که شهروندان در صورت مشاهده نقض قوانین نباید با شماره‌گیری 911 آن‌ها را گزارش دهند و سرویس جداگانه‌ای برای دریافت شکایات‌ها وجود دارد.

چنانچه نیروهای پلیس با شهروندی که دارای علائم COVID-19 است در اماکن عمومی روبرو شوند می‌تواند تحقیقات بیشتری در مورد او انجام دهند و در صورت نیاز دستور قرنطینه را نیز برای فرد صادر کنند.

با توجه به سنگین بودن برخی از این جریمه‌ها شاید بهتر باشد شهروندان در حال حاضر تا جای ممکن از منزل خارج نشوند.

منبع: NARCITY