Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

ابتلای ببر باغ‌وحش نیویورک به کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نتیجه آزمایش کروناویروس نادیا ببر چهارساله مالایی باغ‌وحش Bronx مثبت اعلام شده است.

در اطلاعیه منتشر شده توسط مسئولان باغ‎‌وحش آمده نادیا و خواهرش Azul، دو ببر Amur و سه شیر آفریقایی دیگر اخیرا سرفه‌های خشک داشته‌اند و حالشان در حال بهبود است.

در وبسایت انجمن Wildlife Conservation Society نوشته شده که هم‌اکنون حیواناتی از 60 کشور مختلف در باغ‌وحش‌ها و پارک‌های وحش آن‌ها در شهر نیویورک زندگی می‌کنند.

در بخش دیگری از اطلاعیه منتشر شده آمده: هرچند ببرهای باغ‌وحش Bronx اخیرا دچار کاهش اشتها شده‌اند اما حال عمومی آن‌ها مساعد بوده و اقدامات مراقبتی گوناگون از آن‌ها انجام شده و تعامل مناسب و هوشیارانه‌ای با نگهبان‌های خود داشته‌اند. هنوز مشخص نیست این ویروس در بدن گربه‌سانان بزرگ چگونه رفتار می‌کند. این بیماری در گونه‌های مختلف جانوری متفاوت ظاهر شده و در حال بررسی حال این گربه‌سان‌ها هستیم تا هرچه زودتر بهبود پیدا کنند.

بنظر می‌رسد این حیوانات در جریان برگزاری نمایش زنده Tiger Mountain در باغ‌وحش به بیماری مبتلا شده باشند زیرا یکی از ببرهای Amur که در این رویداد شرکت نداشته هیچ نشانی از بیماری ندارد.

در ادامه اطلاعیه آمده: نکات بهداشتی و حفاظتی کافی توسط تمام کارکنان باغ‌وحش که از این حیوانات نگهداری می‌کنند رعایت می‌شود تا بیماری به دیگر حیوانات منتقل نشود.

تاکنون هیچگونه شواهدی مبنی بر انتقال بیماری COVID-19 از حیوانات به انسان، به جز مورد مشاهده شده در بازار ووهان، مشاهده نشده است. همچنین تاکنون موردی از ابتلای شهروندان آمریکایی به کروناویروس بر اثر تماس با حیواناتی نظیر سگ‌ها و گربه‌ها گزارش نشده است.

چهار باغ‌وحش متعلق به انجمن Wildlife Conservation ازجمله باغ‌وحش BronX از تاریخ 16 مارس تعطیل شده‌اند.

منبع: Daily Hive