Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

آلبرتا برخی قوانین اشتغال را در دوره شیوع کرونا تغییر داد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا اعلام کرد که برای مقابله با اثرات جانبی شیوع کرونا برخی استانداردهای نیروی کار را تغییر داده است.

وزیر کار و مهاجرت آقای جیسون کاپینگ این قوانین موقتی و جدید را اعلام کرد و افزود:

«سلامت و ایمنی مردم آلبرتا مهمترین اولویت ما است. دولت آلبرتا تمام توانش را برای محدود کردن اپیدمی کووید-۱۹ به کار گرفته است.»

«با انجام این تغییرات در استاندارد اشتغال به مردم اطمینان می‌دهیم که می‌توانند از خود و خانواده‌شان در این بحران مراقبت کنند و همزمان انعطاف بهتری به کارآفرینان آلبرتا می‌دهیم.»

تغییرات عبارتند از:

تغییر برای کارمندان

هر کسی که از تعطیلی مدارس و مهدکودک‌ها آسیب دیده، یا مجبور به نگهداری از اعضای بیمار خانواده شده، حالا مشمول مرخصی بدون حقوق با تضمین حفظ شغل خواهد بود. سقف ۹۰ روزه از روی این مرخصی برداشته شده تا کارمندان انعطاف عمل بیشتری پیدا کنند و بالاجبار اخراج نشوند.

تغییر مشترک برای کارفرما و کارمند

حداکثر زمان مجاز برای تعدیل موقت نیروی کار از ۶۰ به ۱۲۰ روز افزایش یافته. این تغییر تا تاریخ ۱۷ مارس عطف به ماسبق می‌شود و کارمندان مطمئن می‌شوند که در جریان تعدیل موقت، موقعیت شغلی برای آنها حفظ می‌شود.

تغییر برای کارفرماها

الزام کارفرمایان به گزارش تغییر شیفت ظرف ۲۴ ساعت، و الزام به گزارش تغییر برنامهٔ کاری ظرف ۲ هفته، که در توافق متعادل‌سازی (averaging agreement) وجود دارند، حذف شده‌اند.

در حالت عادی کارمندانی که در ساعات خارج از برنامه کار می‌کنند، حداکثر ۴۰ ساعت در هفته می‌توانند به این روش مشغول باشند. معمولا پرستاران و کارگران خطوط نفت مشمول این قضیه‌اند.

الزام به گزارش مکتوب به اتحادیه‌ها و کارمندان در مورد خاتمهٔ گروه‌های کاری بالای ۵۰ نفر نیز برداشته شده است.

در پایان، فرآیند تایید تغییرات استانداردهای محیط کار نیز سرراست شده است تا کارفرماها بتوانند به سرعت شرایط ایمن را فراهم کنند.

آقای کاپینگ می‌گوید که این قوانین از همین لحظه قابل اجرا هستند و تا پایان دوره اضطراری سلامت در آلبرتا رعایت می‌شوند، و حتی امکان تمدید آنها به صلاحدید دولت آلبرتا نیز وجود دارد.

منبع: Daily Hive