Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

آیا دو واریز CERB به حساب بانکی‌تان آمده؟ اشتباهی نشده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

حتما با مطالعه مطالب پیکوبینو با طرح مزایای واکنش اضطراری کانادا (CERB) که برای مقابله با آثار اقتصادی کووید-۱۹ راه‌اندازی شده آشنا شده‌اید.

دو روز بعد از باز شدن وبسایت برای ثبت نام در این طرح، برخی کانادایی‌ها صبح بیدار شدند و با چک کردن حساب بانکی‌شان، متوجه واریز دو قسط شدند.

اما نیازی نیست تعجب کنید. رییس هیئت خزانه‌داری کانادا آقای ژان-ایو داکلو در کنفرانسی خبری گفت که دومین کمک واریزی مربوط به ماه قبل است و این واریز دوتایی برای بقیه مردم کانادا هم اتفاق می‌افتد زیرا بسیاری از درخواست‌ها در حال پردازشند و این هفته کمک‌های بیشتری به حساب‌ها می‌رسد.

آقای داکلو گفت: «هر واریز ۲,۰۰۰ دلاری برای چهار هفته است. بنابراین بسیاری از مردم کمک چهار هفتهٔ قبلی را هم با ماه فعلی می‌گیرند. CERB در این نوبت از ۱۵ مارس تا ۱۱ آوریل و سپس ۴ هفته بعدی را پوشش می‌دهد. بنابراین از دو واریز ۲,۰۰۰ دلاری تعجب نکنید.»

بسیاری از مردم با فرض اینکه ۲,۰۰۰ دلار دوم اضافه واریز شده به توییتر رفتند و اکانت‌های دولتی را خطاب کردند تا واریز دوم را پس بدهند.

CRA پورتال CERB را از شش صبح ۶ آوریل باز کرده تا متولدین سه ماه اول سال ثبت‌نام کنند. متولدین بقیه ماه‌ها از اواخر این هفته می‌توانند درخواست کمک دهند. این تقسیم‌بندی برای داون نشدن وبسایت CRA زیر بار تقاضاهای زیاد بوده است.

فرآیند ثبت‌نام تا این لحظه نسبتا موفق بوده و وبسایت Service Canada با CRA همکاری نزدیکی دارد تا پرداخت‌ها بدون مشکل و سریع انجام شوند.

منبع: Global News