Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

ابتلای یک کارمند آمازون در انبار شمالی کلگری به کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی از کارمندان انبار آمازون در شمال کلگری به کووید-۱۹ مبتلا شده و این کمپانی می‌گوید که «تدابیر بسیار جدی» برای حفاظت از سایر کارمندان در نظر دارد.

این انبار و مرکز توزیع با وسعت ۵۵,۷۴۲ متر مربع، در محلهٔ بالزاک قرار دارد که نزدیک به مرز شمال کلگری است.

سخنگوی آمازون، تیموتی کارتر می‌گوید: «ما از فرد بیمار حمایت می‌کنیم. تمام معیارهای اعلام شدهٔ سازمان بهداشت و متخصصین را در نظر گرفته‌ایم و تدابیر بسیار جدی برای حفظ سلامت بقیه کارمندان انجام می‌دهیم.»

این کمپانی امریکایی می‌گوید افزایش تمیزکاری، وقت استراحت بیشتر و بهتر برای کارگران، مصاحبه‌های شغلی با ویدیوچت، تامین ماسک و پرداخت حقوق در مرخصی‌ها، از جملهٔ این تدابیرند.

انتقاد در امریکا

اما یکی از کارگران آمازون در استِیتِن آیلند (نیویورک) می‌گوید که در محل کارش خبری از این تدابیر نبوده است.

آقای کریس اسمالز بعد از ترتیب دادن یک راهپیمایی برای جلب توجه به ایمنی محیط کار از آمازون اخراج شد. اما آمازون می‌گوید اسمالز بعد از تماس با یک کارگر مبتلا به کووید-۱۹، توصیه‌های کمپانی برای قرنطینه را نادیده گرفته و اخراج شده است.

اسمالز هر گونه ادعا درباره نادیده گرفتن سیاست‌های ایمنی کمپانی را انکار کرده و می‌گوید این تنبیه به خاطر رویارویی با مدیران بوده است.

خطر کمِ بسته‌های ارسالی

هر چند بسته‌ها و نامه‌های ارسالی به کانادا به طور بالقوه می‌توانند ناقل کروناویروس باشند اما مقامات بهداشتی می‌گویند که خطر ابتلا به کووید-۱۹ از این طریق اندک است.

یکی از مسئولین می‌گوید:

«از آنجایی که رساندن بسته‌ها و نامه‌ها معمولا چند روز طول می‌کشد، و آنها در دمای اتاق نگهداری می‌شوند، پس خطر انتقال اندک است. هیچ موردی از انتقال ویروس به واسطه بسته‌ها و نامه‌های پستی نداشته‌ایم.»

منبع: CBC News