Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

«رهبری زنان» نقطه مشترک ۶ کشوری که بهترین واکنش را به کووید-۱۹ داشته‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این تفکر معروف و البته باطل را شنیده‌اید که «سیاست» و «زنان» هیچ ربطی به هم ندارند؟ خب، پنجره‌ها را بگشایید و آن را بیرون بیندازید.

برخلاف تصور رایج در سرتاسر دنیا، ۶ کشوری که بهترین واکنش به شیوع کووید-۱۹ را داشته‌اند، یک نقطه اشتراک دارند: رهبران زن!

آلمان، نیوزیلند، بلژیک، فنلاند، دانمارک، و ایسلند یکی از بهترین عملکردها در بحران کرونا را ثبت کرده‌اند و همه چیز  حکایت از موفقیت آنها در مهار این اپیدمی و کاهش آمار مرگ‌و‌میر دارد.

هر شش کشور در کاهش شیب ابتلا به کووید-۱۹ موفق بوده‌اند و دلیل آن، تصمیم‌گیری قاطع و پیشگیرانه بوده است. ضمن اینکه آنها از نظر تامین تجهیزات پزشکی و درمانی، هم برای کادر پزشکی و هم مردم عادی، آمادگی قبلی داشته‌اند که حکایت از مدیریت آینده‌نگر دارد.

در ضمن از یک نظر دیگر هم این کشورها مورد تحسینند: آنها از همان ابتدا رویکردی شفاف و همدلانه انتخاب کردند و انواع ملاحظات اجتماعی و اقتصادی را برای سلامت و آرامش شهروندان‌شان در نظر گرفتند.

یکی از کاربران توییتر به نکته خوبی اشاره کرده است: «واکنش نخست وزیر نیوزیلند به کروناویروس یک کلاس درس در مدیریت بحران بوده است.»

حتی تایوان زیر نظر اولین رییس‌جمهوری زنش توانسته واکنش مناسبی به کووید-۱۹ نشان دهد و این در حالی است که از سازمان جهانی بهداشت هم کمکی دریافت نکرده است.

هر چند تا پایان این شیوع جهانی فاصله زیادی داریم ولی نباید فراموش کرد که درس‌های زیادی در رویکرد علمی، سریع، و همدلانه این دولت‌ها وجود دارد که می‌تواند در آینده به کار دیگر کشورها بیاید.

منبع: SW