Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

افزایش حمایت دولت آلبرتا از سلامت روان شهروندان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جیسون کنی نخست‌وزیر آلبرتا روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد دولت او بودجه بیشتری را به منظور حمایت از سلامت روان شهروندان اختصاص خواهد داد.

به گفته آقای کنی مجموعا 53 میلیون دلار برای افزایش اقدامات حمایتی آنلاین، تلفنی و حضوری با هدف بهبود سلامت روان شهروندان هزینه خواهد شد. این برنامه‌ها در زمان شیوع COVID-19 و در تمام نواحی استان اجرا می‌شوند.

21.4 میلیون دلار از این مبلغ به منظور افزایش دسترسی شهروندان به برنامه‌های فعلی نظیر Addiction Helpline، Mental Health Helpline، Kids Help Phone و Community and Social Services Helpline (Alberta 211) هزینه خواهد شد.

جیسون کنی در اینباره گفت: ما می‌دانیم  که وضعیت فعلی بوجود آمده مشکلات بسیاری برای شهروندان بوجود آورده، به همین منظور با این اقدامات می‌خواهیم به آن‎‌ها بگوییم در دوران قرنطینه، هر زمان که نیاز داشتند، در کنارشان خواهیم بود. دولت آلبرتا متعهد شده از سلامت روان مردم را در این شرایط دشوار حمایت کند. گسترده‌ترین سیستم پاسخگویی در بخش سلامت روان کشور در آلبرتا وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت بالای موضوع برای ما است.

مبلغ 2.6 میلیون دلار نیز به گسترش دوره‌های درمانی گروهی و فردی برای قربانیان خشونت‌های خانوادگی، اعتیاد و بیماری‌های روانی تخصیص یافته است. 4.2 میلیون دلار دیگر هم به منظور گسترش حمایت از شهروندان درگیر اعتیاد و بیماری‌های روانی از طریق Primary Care Network هزینه خواهد شد.

ساخت یک برنامه جدید اعطای کمک‌هزینه درمانی برای بهبود وضعیت سلامت روان و اعتیاد در میان جوامع بومی، سالمندان، خانواده‌ها و تمام کسانی که به دلیل شیوع کروناویروس دچار چالش‌های اجتماعی اجتماعی شده‌اند نیز 25 میلیون دلار بودجه دریافت خواهد کرد.

کاترین هی رئیس و مدیرعامل Kids Help Phone از اقدام اخیر دولت ابراز خرسندی کرد و گفت: به ادامه همکاری با دولت آلبرتا برای بهبود وضعیت سلامت روان شهروندان استان در شرایط سخت کنونی افتخار می‌کنیم. ما تا پیش از این از شهروندان جوان استان که بیش از 30 سال سن داشتند حمایت می‌کردیم اما با اقدام اخیر دولت برای اولین بار می‌توانیم پشتیبانی خود را از تمام ساکنین آلبرتا، با هر سنی که باشند، انجام دهیم.

منبع: Daily Hive