Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

اونتاریو حداقل تا ۲۴می قرنطینه خواهد بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که نخست‌وزیر داگ فورد اخیرا احتمال برداشته شدن محدودیت‌ها در تعطیلات Victoria Day را مطرح کرده بود اما عصر روز چهارشنبه اظهار داشت چنین اتفاقی به هیچ عنوان رخ نخواهد داد.

او تاریخ دقیقی برای بازگشایی استان اعلام نکرد ولی گفت به تدریج اتفاق می‌افتد. فورد سلامت شهروندان اونتاریو را مهمترین اولویت مقامات عنوان کرد.

در مصاحبه‌ای که داگ فورد با Newstalk 580 انجام داد او تاکید کرده مدارس جزو آخرین مکان‌هایی است که پس از برداشته شدن محدودیت‌ها بازگشایی می‌شوند.

او در اینباره گفت: ما شدیدا نگران شیوع کروناویروس در مدارس استان هستیم. کودکان فعلا در محیط امن خانه حضور دارند اما حفظ سلامت آن‌ها پس از برداشته شدن محدودیت‌ها بسیار مهم است.

جان توری شهردار تورنتو اوایل ماه اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای بازگشایی شهر پس از برداشته شدن قرنطینه هستند.

با اینحال او نیز همچون نخست‌وزیر داگ فورد بر تدریجی بودن روند بازگشایی تاکید کرد و گفت این فرایند ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد.

مسئولان بهداشتی اونتاریو روز دوشنبه اعلام کردند وضعیت شیوع COVID-19 در استان مطابق با کم‌خطرترین سناریو پیش می‌رود. با اینحال مقامات بهداشتی تورنتو و داگ فورد درباره احتمال شروع موج دوم شیوع ویروس هشدار داده‌اند.

وضعیت اضطراری اونتاریو در تاریخ 13 اپریل به مدت 28 روز دیگر تمدید شد.

مسئولان بهداشتی استان برآورد کرده‌اند که تاثیرات منفی ناشی از شیوع ویروس ممکن است تا دو سال باقی بمانند اما در صورت ساخت واکسن COVID-19 شرایط با سرعت بیشتری بهبود پیدا خواهد کرد.

فورد در بخش دیگری از سخنان خود از شهروندان اونتاریو خواست به آینده خوشبین باشند و گفت: در سال‌های بعد و زمانی که به این روزهای سیاه نگاه کنیم خواهیم دید ما تصمیم‌گیرنده اصلی بوده‌ایم نه ویروس.

منبع: NARCITY