Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

در خانه دورکاری می‌کنید؟ شاید بتوانید تخفیف بیمه اتومبیل بگیرید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کارشناس‌های بیمه می‌گویند یکی از راه‌های صرفه‌جویی هزینه‌ها در دوران کرونا، می‌تواند بازنگری در نوع بیمه اتومبیل باشد.

نوع استفاده شما از اتومبیل می‌تواند نرخ هزینه‌ای را که شرکت‌های بیمه می‌گیرند تغییر دهد و اگر کمتر رانندگی می‌کنید، کمتر هم بپردازید.

تغییر کاربری خودرو از «رفت‌و‌آمد» (commute) به «رفاه» (pleasure) می‌تواند تغییر محسوسی برای شما به ارمغان آورد.

آقای مت هندز، مدیر بخش بیمهٔ وبسایت Ratehub.ca می‌گوید اگر دنبال صرفه‌جویی هستید باید با شرکت بیمه‌تان تماس بگیرید و شرایط جدید را جویا شوید.

«وقتی دیگر با اتومبیل به محل کار نروید، کیلومترهای سالانه شما کاهش محسوسی می‌کنند زیرا فقط در مواقع ضروری (خرید مایحتاج) از اتومبیل استفاده می‌کنید، پس بهتر است با شرکت بیمه تماس بگیرید.»

«احتمالا فقط به خاطر کاهش مسافت پیمایش، یک تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی روی premium بیمه‌تان می‌گیرید.»

در ضمن آقای هندز توصیه می‌کند که با کاهش مسافت، شاید بهتر باشد که مبلغ پوشش بیمه را هم کاهش دهید زیرا ریسک تصادف و حادثه خیلی کمتری متوجه خودروی شما ست.

یک راه دیگر برای کاهش هزینهٔ بیمهٔ اتومبیل این است که مبلغ deductible قابل پرداخت در زمان حوادث را افزایش دهید. هر چه مبلغ deductible بالاتر، premium بیمهٔ شما پایین‌تر.

البته این توصیه آخر، ریسکی هم دارد. اگر واقعا تصادفی رخ بدهد، deductible بالاتر باعث می‌شود موقع ادعای خسارت از بیمه، مبلغ بیشتری از جیب شما برود.

«پس قبل از هر نوع تغییری روی deductible بهتر است پیش خودتان حساب‌و‌کتاب کنید تا غافلگیر نشوید.»

در ضمن اگر بیش از یک اتومبیل دارید، شاید بهتر باشد بیمهٔ یکی از آنها را لغو کنید و تا پایان بحران کرونا، آن را از پارکینگ خارج نکنید. اینطوری صرفه‌جویی خوبی خواهید کرد.

البته شاید این توصیه آخر شامل خودروی اضافه شما نشود، به خصوص اگر هنوز دارید قسط آن را می‌دهید یا آن را با لیزینگ گرفته‌اید. در این مورد هم بهتر است با شرکتی که خرید خودرو را تامین مالی کرده تماس بگیرید و از تعهدات خودتان مطمئن شوید.

منبع: CTV News