Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

مهندسان ناسا در 37 روز موفق به ساخت ونتیلاتور پرفشار شدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ونتیلاتور برای نجات جان بیماران مبتلا به کرونا ویروس بسیار حیاتی است. با اینحال بسیاری از بیمارستان‌ها با کمبود چنین دستگاه‌هایی مواجه هستند.

مهندسان ناسا در آژانس Jet Propulsion Laboratory با درک این نیاز اساسی توانستند تنها در 37 روز یک دستگاه پرفشار ونتیلاتور برای بیماران کروناویروس طراحی کنند.

آن‌ها امیدوارند این دستگاه که VITAL نام دارد بتواند به نیاز کشورهای مختلف به دستگاه‌های تنفس را تا حد زیادی جبران کند.

مایکل واتکینز مدیر JPL در اینباره گفت: ما در زمینه تولید تجهیزات پزشکی تخصص نداریم اما مهندسی بی‌نقص، آزمایشات دقیق و پروتوتایپینگ سریع را خوب بلدیم! تیم JPL پس از آگاهی درباره این نیاز و با هدف حمایت کادر درمانی توانست VITAL را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی و تولید کرد.

کارایی دستگاه نیز توسط پزشکان Icahn School of Medicine at Mount Sinai آزمایش و تایید شده است. دکتر متئو لوین پروفسور این مرکز نتایج تست دستگاه توسط شبیه‌ساز انسانی را  در شرایط گوناگون عالی توصیف کرده است. تیم پزشکی آن‌ها اطمینان دارد VITAL قادر خواهد بود به تعداد بسیار زیادی از بیماران کمک کند.

سازمان فضایی ناسا هم‌اکنون در حال انجام مراحل تایید دستگاه توسط FDA است تا VITAL بتواند در آینده نزدیک به بخش‌های بیمارستانی راه پیدا کرده و جان هزاران انسان را نجات دهد.

منبع‌: BGR