Wednesday, April 17, 2024
2.1 C
Calgary

آیا اوج شیوع کروناویروس در آلبرتا اواسط ماه می خواهد بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولان آلبرتایی براساس مدل‌های آماری اطلاعات جدیدی را درباره شیوع COVID-19 در سطح استان منتشر کرده‌اند.

پیش از این در تاریخ 7 اپریل وزارت خدمات بهداشتی آلبرتا دو مدل به نام‌های سناریوی probable و سناریوی elevated را برای شیوع بیماری منتشر کرده بود.

براساس  سناریوی probable تا آخر تابستان حدود 800،000 شهروند به بیماری مبتلا شده و بین 400 تا 3،100 نفر جان خود را از دست خواهند داد. پیک کروناویروس نیز اواسط ماه می رخ می‎‌دهد.

سناریوی elevated زمان پیک کروناویروس را اوایل ماه می پیشبینی کرده و یک میلیون مبتلا و بین 500 تا 6،600 مرگ را متصور شده است.

خوشبختانه شهروندان آلبرتا با توجه به نکات بهداشتی و رعایت محدودیت‌های قرنطینه توانسته‌اند تا حد زیادی مانع از انتشار ویروس شوند. به همین دلیل در تاریخ 28 اپریل اداره بهداشت آلبرتا اقدام به انتشار سناریوی جدیدی تحت عنوان low کرد.

سناریوی low پیشبینی می‌کند که در روز اوج بیماری تنها 298 بیمار نیاز به بستری در بیمارستان داشته و وضعیت 95 بیمار نیز خطرناک باشد.

بنا بر اعلام مسئولان استانی در حال حاضر احتمال وقوع سناریوی low بیشتر است.

جیسون کنی در اینباره گفت: داده‌های آماری نشان داده‌اند که اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع بیماری در استان موثر بوده‌اند، اما همچنان باید هوشیار باشیم. ما همچنان به تهیه مدل‌های جدیدتر ادامه می‌دهیم تا از آمادگی سیستم درمانی در مقابل بیماری مطمئن شویم.

او در ادامه افزود: هرچند هنوز راه درازی تا بازگشت به شرایط عادی در پیش هست اما اعضای دولت دائما در تلاشند تا به بی‌خطرترین شکل ممکن اقتصاد آلبرتا را بازگشایی کنند. شهروندان نیز باید نکات بهداشتی را کاملا رعایت کرده و به توصیه‌های اداره بهداشت عمل کنند تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن چرخ‌‌های اقتصاد استان را دوباره به حرکت در آوریم.

هر سه مدل مذکور زمان به اوج رسیدن بیماری در آلبرتا (بیشترین تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها) را اواسط ماه می پیشبینی کرده‌اند. پیک بیماران بستری در بخش ICU نیز قدری پس از آن رخ خواهد داد.

منبع: Daily Hive