Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

آلبرتا اپلیکیشن ABTraceTogether را منتشر کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر دینا هینشاو رئیس ارشد بهداشت آلبرتا در کنفرانسی مطبوعاتی جزییات بیشتری درباره اپلیکیشن ABTraceTogether که با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس ساخته شده را، اعلام کرد.

استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی در سنگاپور و کره‌جنوبی نتایج موفقیت‌آمیز داشته است. اطلاعاتی همچون رفت‌وآمد‌های مبتلایان COVID-19 و کسانی که با آن‌ها در تماس بوده‌اند از این طریق سریعا در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند.

این اپلیکیشن از بلوتوث برای تشخیص افرادی که با مبتلایان در تماس بوده‌اند استفاده می‌کند تا منع اطلاعاتی ارزشمند خود را بوجود آورد.

هینشاو در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ادامه تلاش‌ها برای صفر کردن شیب منحنی مبتلایان در آلبرتا تاکید کرد.

او افزود: ABTraceTogether با هدف اطلاع‌رسانی به شهروندان برای وارد نشدن به نواحی آلوده استان طراحی شده است. هرچه تعداد کاربران اپلیکیشن بیشتر باشد اطلاعات آن نیز کامل‌تر خواهد شد. از این طریق میفهمیم کدامیک از شهروندان ناخواسته در معرض عفونت قرار گرفته‌اند. اپلیکیشن را نصب کرده و آن را به اعضای خانواده نیز پیشنهاد کنید تا اعضای آن افزایش یابد. با همکاری هم می‌توانیم مانع از شیوع بیشتر ویروس شویم.

مسئولان اطمینان داده‌اند اطلاعات جغرافیایی شهروندان توسط اپلیکیشن رصد نخواهد شد. دولت مسئولیت حفظ حریم خصوصی شهروندان را بر عهده گرفته و اظهار داشته جای هیچ نوع نگرانی نیست.

اطلاعات اپلیکیشن به مدت 21 روز در تلفن همراه آن‌ها ذخیره خواهد شد. کاربران باید بپذیرند که در صورت مثبت اعلام شدن تست کرونای آن‌ها اطلاعات را در اختیار دیگر کاربران قرار دهند.

در چنین مواقعی تنها یک ID تصادفی در اختیار کسانی که ارتباطی نزدیک با فرد مبتلا داشته‌اند قرار می‌گیرد. close contact شامل مواردی می‌شود که در بازه زمانی 24 ساعته بیش از 15 دقیقه در فاصله دو متری از بیمار قرار داشته‌اند.

منبع: Daily Hive